Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 103
Animace na periférii
Animation on the Periphery
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Czesany Dvořáková, Tereza
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 05. 09. 2019
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Práce se snaží vykreslit podobu dobové výroby animovaných děl v kontextu státně-socialistického modu produkce. Skrze otázkou zdánlivé autonomie odvětví kresleného a loutkového filmu v období ředitele Krátkého filmu Kamila ...
The thesis attempts to precisely describe the production of animation in the context of the state- socialist mode of production. Through the question of "autonomy" for cartoons and puppets films in the era of Kamil Pixa ...
The thesis attempts to precisely describe the production of animation in the context of the state- socialist mode of production. Through the question of "autonomy" for cartoons and puppets films in the era of Kamil Pixa ...
Sdružení premiérových biografů (1928-1938)
The association of the premiere cinemas (1928-1938)
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 12. 09. 2013
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: V prvních desetiletích 20. století se kinematografie v českých zemích vyvíjela velmi dynamicky. Původní kočovná kina a vaudevilly brzy vystřídaly biografy stacionární - první podnik tohoto druhu na našem území zahájil svůj ...
Cinematography in the Czech lands went through a dynamic development during first decades of the 20th century. Original nomadic theatres and vaudevilles were replaced by permanent cinemas. The first one of this kind in the ...
Cinematography in the Czech lands went through a dynamic development during first decades of the 20th century. Original nomadic theatres and vaudevilles were replaced by permanent cinemas. The first one of this kind in the ...
Melodramatická imaginace a divadlo krutosti: V roce se třinácti úplňky
Melodramatic Imagination and the Theatre of Cruelty: In a Year with Thirteen Moons
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 11. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá souvislostmi mezi melodramatem a "divadlem krutosti" Antonina Artauda. Vychází především z koncepce "melodramatické imaginace", jejímž autorem je literární teoretik Peter Brooks: podle jeho ...
This bachelor's thesis explores the relationship between melodrama and Antonin Artaud's "theatre of cruelty". It is based primarily on the conception of "melodramatic imagination", invented by a renowned literary theorist ...
This bachelor's thesis explores the relationship between melodrama and Antonin Artaud's "theatre of cruelty". It is based primarily on the conception of "melodramatic imagination", invented by a renowned literary theorist ...
Československá produkční historie Amadea
The Czechoslovak production of the Amadeus movie
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 12. 09. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce přináší náhled do produkční praxe zakázkové činnosti československé kinematografie na konkrétním příkladu nejúspěšnějšího zakázkového filmu Amadeus. Produkce filmu byla specifická, jelikož do režisérského ...
This thesis brings an insight to the production practice of commission with capitalist countries in Czechoslovak cinematography during the communist era. One particular example is the most successful commission movie, ...
This thesis brings an insight to the production practice of commission with capitalist countries in Czechoslovak cinematography during the communist era. One particular example is the most successful commission movie, ...
Velbloud uchem jehly 1926 a 1936 (filmové adaptace divadelní hry Františka Langera)
Camel through the eye of a needle 1926 and 1936 (film adaptations of the play by František Langer)
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 13. 09. 2011
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá dvěma filmovými adaptacemi hry Františka Langera Velbloud uchem jehly v české kinematografii do roku 1936. Jde o němou verzi z roku 1926 režírovanou Karlem Lamačem a zvukovou verzi z roku ...
This Bachelor thesis focuses on two film adaptations of the play Camel through the eye of a needle by František Langer in Czech cinematography until 1936. These namely are the silent version directed by Karel Lamač, produced ...
This Bachelor thesis focuses on two film adaptations of the play Camel through the eye of a needle by František Langer in Czech cinematography until 1936. These namely are the silent version directed by Karel Lamač, produced ...
Konvergence filmu a architektury. Případ Prahy
The convergence of film and architecture. The case of Prague
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 02. 09. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato disertační práce je věnována mapování prozatím neukotvené praxe konvergence filmu a architektury ve veřejném městském prostoru a to na pozadí myšlenky relokace pohyblivého obrazu. Vzhledem k tomu, že se jedná o ...
This dissertation examines the as yet untethered practice of the convergence of film and architecture in public municipal spaces against the backdrop of the idea of the relocation of the moving picture. Since this is an ...
This dissertation examines the as yet untethered practice of the convergence of film and architecture in public municipal spaces against the backdrop of the idea of the relocation of the moving picture. Since this is an ...
Ontologie prostoru a času v Bezúčelné procházce
Onthology of space and time in Aimless Walk
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 05. 09. 2019
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato práce detailně zkoumá na rovině prostoru a času veškeré momenty v díle Alexandera Hackenschmieda Bezúčelná procházka, ve které se fotografický obraz stává filmovým a naopak. Cílem této práce je odhalit, jaký vliv má ...
This work examines a movie Aimless Walk from Alexander Hackenschmied, wich is specific for moments, where photographic picture is becoming a film one and vice versa. Purpose of this work is to reveal, what impact has this ...
This work examines a movie Aimless Walk from Alexander Hackenschmied, wich is specific for moments, where photographic picture is becoming a film one and vice versa. Purpose of this work is to reveal, what impact has this ...
První gore scény v americkém mainstreamovém filmu
The first gore scenes in the American mainstream cinema
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Čeněk, David
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 27. 06. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Bakalářská práce První gore scény v americkém mainstreamovém filmu zkoumá severoamerickou kinematografii konce 60. let minulého století z hlediska filmové reprezentace násilí, konkrétně se zaměřuje na první explicitně ...
The Bachelor's Thesis The First Gore Scenes in the American Mainstream Cinema analyses the cinematography of the USA in the sixties through the topic of film violence. Its primary concern are explicitly violent scenes ...
The Bachelor's Thesis The First Gore Scenes in the American Mainstream Cinema analyses the cinematography of the USA in the sixties through the topic of film violence. Its primary concern are explicitly violent scenes ...
Hra změn, diferencí, nenávazností a trhlin. Vidění filmového znaku Seijuna Suzukiho prostřednictvím filosofie Jacquese Derridy
Play of shifts, diffractions, discontinuities and ruptures. Seijun Suzuki's film sign seen from philosophical perspective of Jacquese Derrida.
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 04. 09. 2018
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This bachelor thesis deals with the relationship of the thoughts of the French post-structuralist philosopher Jacques Derrida and the film theory, or film media, respectively. Assumption of the thesis is folowing: The film ...
Tématem bakalářské práce je vztah myšlení francouzského post-strukturalistického filosofa Jacquese Derridy a filmové teorie, resp. filmového média. Teze předkládané studie zní: Filmový znak, podobně jako jiné znaky, ...
Tématem bakalářské práce je vztah myšlení francouzského post-strukturalistického filosofa Jacquese Derridy a filmové teorie, resp. filmového média. Teze předkládané studie zní: Filmový znak, podobně jako jiné znaky, ...
Afekt, výraz, performance: Transformace melodramatického excesu v díle Wernera Schroetera
Affect, Expression, Performance: Transformation of Melodramatic Excess in the Work of Werner Schroeter
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vojvodík, Josef
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 04. 09. 2017
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This diploma thesis deals with various possible ways in which the formalized expression of emotions that is characteristic of the melodramatic mode can be reinterpreted in the context of experimental cinema, with the work ...
Tato diplomová práce se zabývá možnými cestami, jakými lze stylistická vyjádření emocí v melodramatickém modu reinterpretovat v kontextu experimentálního filmu, (nejen) na příkladu tvorby režiséra Wernera Schroetera. ...
Tato diplomová práce se zabývá možnými cestami, jakými lze stylistická vyjádření emocí v melodramatickém modu reinterpretovat v kontextu experimentálního filmu, (nejen) na příkladu tvorby režiséra Wernera Schroetera. ...