Search
Now showing items 1-10 of 16
Dohled a Facebook
Surveillance and Facebook
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Slavíček, Daniel
Date Issued: 2016
Date of defense: 22. 09. 2016
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Diplomová práce se věnuje elektronickému dohledu na online platformě Facebook. Tato populární sociální síť se stala nástrojem pro zábavu i business. Facebook o svých uživatelích sbírá a dále využívá určitá data, tedy nad ...
This diploma thesis focuses on surveillance studies on online platform Facebook. This famous social site became a tool for both fun and business lately. Facebook collects data that is then used for some other purposes which ...
This diploma thesis focuses on surveillance studies on online platform Facebook. This famous social site became a tool for both fun and business lately. Facebook collects data that is then used for some other purposes which ...
Sémiotická analýza vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty
Semiotic analysis of chosen audio-visual commercials on children's product's
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Marcelli, Miroslav
Date Issued: 2014
Date of defense: 14. 02. 2014
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: ABSTRAKT-aj The aim of thesis is semiotic analysis of chosen audio-visual commercials of children's products. The thesis will contain introduction, ending, theoretic part and empiric part. I introduce semiotics and its ...
Cílem diplomové práce je provést sémiotickou analýzu vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty. Práce bude kromě úvodu a závěru obsahovat část teoretickou a empirickou. V teoretické části představím sémiotiku i ...
Cílem diplomové práce je provést sémiotickou analýzu vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty. Práce bude kromě úvodu a závěru obsahovat část teoretickou a empirickou. V teoretické části představím sémiotiku i ...
Imagologie současných reklamních sdělení
Imagology of Current Advertisements
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Fišerová, Michaela
Date Issued: 2012
Date of defense: 26. 10. 2012
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Práce se zabývá obrazovými mediálními sděleními reklamního typu. Přispívá k diskusi o změně postavení obrazů a jejich vlivu na současnou společnost. Vzhledem k předmětu zkoumání jsou východiskem pro předkládaný text vizuální ...
This thesis deals with advertising images. It contributes to discussion about position of image in present visual field. It also speaks about influence of image on contemporary society. The starting point and theoretical ...
This thesis deals with advertising images. It contributes to discussion about position of image in present visual field. It also speaks about influence of image on contemporary society. The starting point and theoretical ...
Specifika vizuálních znaků v reklamách na parfémy
Patricularities of Visual Signs in Frangrance Advertisement
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Svoboda, Aleš
Date Issued: 2014
Date of defense: 13. 02. 2014
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: This theses deals with methods of making meaning of visual signs that appears most often in fragrance advertisement. This will be worked out through analysis of these visual signs. The aim of my theses is to find the most ...
Diplomová práce se na základě analýzy vizuálních prvků, které se nejčastěji objevují v obrazových jednostránkových reklamách na parfémy, zabývá metodami tvorby jejich významu. Cílem práce je nalézt nejčastěji využívané ...
Diplomová práce se na základě analýzy vizuálních prvků, které se nejčastěji objevují v obrazových jednostránkových reklamách na parfémy, zabývá metodami tvorby jejich významu. Cílem práce je nalézt nejčastěji využívané ...
Hračka jako sociokulturní fenomén televizní reklamy (mediální konstrukce produktu)
Toy as a Sociocultural Phenomenon in Television Advertisement (Media Construction of the Product)
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Kladný, Tomáš
Date Issued: 2014
Date of defense: 14. 02. 2014
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Tato diplomová práce se zaměřuje na téma mediální konstrukce "hračky jako produktu" v televizních reklamních spotech. Hlavním důvodem pro výběr tohoto tématu je zmapování způsobů mediální konstrukce hračky v televizní ...
The master thesis focuses on the topic of the media construction "toy as a product" in the television commercials. The main reasons for choosing this topic is mapping of means of media construction of a toy in television ...
The master thesis focuses on the topic of the media construction "toy as a product" in the television commercials. The main reasons for choosing this topic is mapping of means of media construction of a toy in television ...
Globalizace a glokalizace v soudobém mediálním světě na příkladu reklamní kampaně Absolut vodky
Globalisation and Glocalization in Contemporary Media World on the Example of Advertising Campaign of Absolut Vodka
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Šafaříková, Radana
Date Issued: 2013
Date of defense: 25. 09. 2013
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Diplomová práce se zabývá reklamou a jejími specifiky, které jsou charakteristické pro soudobé mediální prostředí. Výzkum je prováděn na příkladu 5 obrazových reklam, jež jsou zařazeny do reklamní kampaně Absolut vodky. ...
This thesis deals with advertising and its specifics characteristic for contemporary media environment. Research is realized on the example of five visual adverts which are parts of Absolut vodka advertising campaign. ...
This thesis deals with advertising and its specifics characteristic for contemporary media environment. Research is realized on the example of five visual adverts which are parts of Absolut vodka advertising campaign. ...
Vizualita sladkosti v marketingové komunikaci
Visuality of sweetness in marketing communication
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Fišerová, Michaela
Date Issued: 2017
Date of defense: 15. 09. 2017
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Cílem této práce je prozkoumat vizualitu sladkosti jako sociální konstrukt, který má sentimentální význam a je využíván v rámci marketingové komunikace. Předpokládáme, že stanovený fenomén není budován primárně na konotaci ...
The goal of this paper is to explore a visuality of sweetness. It is social construct with a sentimental meaning and it is used by marketing communication. We suppose that our phenomena is not build up on connotation such ...
The goal of this paper is to explore a visuality of sweetness. It is social construct with a sentimental meaning and it is used by marketing communication. We suppose that our phenomena is not build up on connotation such ...
Kyborgové v reklamě na mobilní telefony
Cyborgs in Advertising on Mobile Phones
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Šafaříková, Radana
Date Issued: 2015
Date of defense: 13. 02. 2015
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Diplomová práce se zaměřuje na zobrazení kyborgů v reklamě na mobilní telefony od Applu a Samsungu. Práce vychází z teoretického konceptu kyborga jako člověka v intimním a vzájemně závislém vztahu s technologií. Pojmu ...
The thesis deals with representation of cyborgs in advertising on mobile phones from Apple and Samsung. The aim is to show how this theoretical concept - a cyborg as human in intimate relationship with technology - is ...
The thesis deals with representation of cyborgs in advertising on mobile phones from Apple and Samsung. The aim is to show how this theoretical concept - a cyborg as human in intimate relationship with technology - is ...
Sémiotická analýza vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty
Semiotic analysis of chosen audio-visual commercials on children's product's
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Marcelli, Miroslav
Date Issued: 2014
Date of defense: 20. 06. 2014
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Cílem diplomové práce bude provést sémiotickou analýzu vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty. Práce bude kromě úvodu a závěru obsahovat část teoretickou a empirickou. V teoretické části představím sémiotiku ...
The aim of thesis is semiotic analysis of chosen audio-visual commercials of children's products. The thesis will contain introduction, ending, theoretic part and empiric part. I introduce semiotic like subject of science ...
The aim of thesis is semiotic analysis of chosen audio-visual commercials of children's products. The thesis will contain introduction, ending, theoretic part and empiric part. I introduce semiotic like subject of science ...
Vybrané aspekty tělesnosti v reklamních televizních spotech
Selected aspects of the production of embodiment in tv commercials
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Charvát, Martin
Date Issued: 2016
Date of defense: 02. 06. 2016
Faculty / Institute: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstract: Diplomová práce Aspekty tělesnosti ve vybraných reklamních televizních spotech vychází z hypotézy, podle které reklamní televizní spoty představují specifickou modalitu diskurzivních mechanizmů sexuální reprezentace. Práce ...
Thesis Selected aspects of the production of embodiment in tv commercials works with an assumption that some tv commercials represent specific modality of discursive mechanisms of sexual representation. This thesis applies ...
Thesis Selected aspects of the production of embodiment in tv commercials works with an assumption that some tv commercials represent specific modality of discursive mechanisms of sexual representation. This thesis applies ...