Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 22
Continuing Beginner Learners in Adult EFL Classes
Věční začátečníci v kurzech anglického jazyka pro dospělé
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hofmannová, Marie
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 30. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce řeší otázky výuky věčných začátečníků v kurzech anglického jazyka pro dospělé. Zaměřuje se na popis faktorů, jež mohou mít vliv na stagnaci procesu učení u této skupiny žáků, a snaží se zjistit, do jaké míry se ...
This thesis deals with the issue of teaching continuing beginners in adult EFL classes. It focuses on the description of factors that may influence the learning stagnation among these learners, and it attempts to ascertain ...
This thesis deals with the issue of teaching continuing beginners in adult EFL classes. It focuses on the description of factors that may influence the learning stagnation among these learners, and it attempts to ascertain ...
Slash Factor: Characteristics and Varieties of Slash Fan Fiction
Faktor Slash: charakteristika a typy slash fan fiction
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Chalupský, Petr
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 30. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Lucie Cupalová - Diplomová práce The Slash Factor: Characteristics and Varieties of Slash Fan Fiction (Faktor slash: Charakteristiky a typy slash fan fiction) Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o specifických vlastnostech ...
Lucie Cupalová - Master's Thesis The Slash Factor: Characteristics and Varieties of Slash Fan Fiction Abstract The aim of the thesis is to discuss specific characteristics of slash fan fiction, both as a subgenre of fan ...
Lucie Cupalová - Master's Thesis The Slash Factor: Characteristics and Varieties of Slash Fan Fiction Abstract The aim of the thesis is to discuss specific characteristics of slash fan fiction, both as a subgenre of fan ...
Extensive reading. Position and Practices of Using Graded Readers in Prague Grammar Schools and Students' Attitudes to a Particular Programme
Extenzivní čtení. Pozice a praxe využívání adaptované literatury na Pražských gymnáziích a postoj studentů ke konkrétnímu programu
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Ženíšek, Jakub
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 30. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce Extenzivní čtení - pozice a praxe využívání adaptované literatury na Pražských gymnáziích a postoj studentů ke konkrétnímu programu představuje fenomén extenzivního čtení. Zabývá se jeho historií, teoretickými ...
This diploma thesis Extensive reading - Position and Practices of Using Graded Readers in Prague Grammar schools and Students' Attitudes to a Particular Programme presents the phenomenon of extensive reading. It looks into ...
This diploma thesis Extensive reading - Position and Practices of Using Graded Readers in Prague Grammar schools and Students' Attitudes to a Particular Programme presents the phenomenon of extensive reading. It looks into ...
Interpersonal Multiple Intelligence and Its Development in B2 English Lessons
Interpersonální mnohočetná inteligence a její rozvoj v hodinách anglického jazyka na úrovni B2
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Dvořák, Bohuslav
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 12. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce "Interpersonální mnohočetná inteligence a její rozvoj v hodinách anglického jazyka na úrovni B2" se zabývá teorií mnohočetných inteligencí Howarda Gardnera a jejím hlavním tématem je interpersonální mnohočetná ...
The diploma thesis "Interpersonal Multiple Intelligence and Its Development in B2 English Lessons" focuses on Howard Gardner's theory of multiple intelligences with special emphasis on interpersonal multiple intelligence. ...
The diploma thesis "Interpersonal Multiple Intelligence and Its Development in B2 English Lessons" focuses on Howard Gardner's theory of multiple intelligences with special emphasis on interpersonal multiple intelligence. ...
Reflective skills of trainee teachers of English language during their teaching practice: Case study
Reflektivní schopnosti praktikantů pedagogické fakulty oboru angličtina během oborové pedagogické praxe: Případová studie
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Žďárek, Karel
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 12. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá schopnostmi studentů pedagogické fakulty univerzity Karlovy v Praze oboru angličtina reflektovat během oborové pedagogické praxe. Teoretická část pojednává o reflektivním modelu vzdělávání ...
This thesis examines the reflection skills of student English teachers at the Faculty of Education at Charles University in Prague during their teaching practice. The theoretical part introduces the reflective teaching ...
This thesis examines the reflection skills of student English teachers at the Faculty of Education at Charles University in Prague during their teaching practice. The theoretical part introduces the reflective teaching ...
Use of Media in the EFL Classrooms at Secondary Schools in the 21st Century
Využití médií v hodinách angličtiny na středních školách v 21. století
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vít, Radek
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 06. 06. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Název práce: Využití médií v hodinách angličtiny na středních školách v 21. století Autor: Bc. Lucie Slavíková Katedra: Katedra anglického jazyka a literatury Vedoucí práce: PhDr. Radek Vít, Ph.D. Abstrakt Cílem této ...
Title: The Use of Media in the EFL Classrooms at Secondary Schools in the 21st Century Author: Bc. Lucie Slavíková Department: Department of English Language and Literature Supervisor: PhDr. Radek Vít, Ph.D. Abstract The ...
Title: The Use of Media in the EFL Classrooms at Secondary Schools in the 21st Century Author: Bc. Lucie Slavíková Department: Department of English Language and Literature Supervisor: PhDr. Radek Vít, Ph.D. Abstract The ...
Tom Stoppard - an inventory of his postmodern and near-postmodern literary devices
Inventář postmoderních a přidružených literárních prostředků v díle Toma Stopparda
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Ženíšek, Jakub
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 12. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá analýzou divadelních her Toma Stopparda. Zaměřuje se na jejich témata, postavy a moderní a postmoderní literární techniky, které Stoppard při psaní jeho her využíval. Teoretická část krátce ...
This Master's thesis is dedicated to the analysis of Tom Stoppard's plays. It analyses their main themes, protagonists and modern and postmodern literary devices that Stoppard used when creating his plays. The theoretical ...
This Master's thesis is dedicated to the analysis of Tom Stoppard's plays. It analyses their main themes, protagonists and modern and postmodern literary devices that Stoppard used when creating his plays. The theoretical ...
Approach of Czech Upper-Secondary English Teachers to Pronunciation Teaching
Přístup českých středoškolských učitelů angličtiny k problematice výuky výslovnosti
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Červinková Poesová, Kristýna
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 12. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce mapuje přístup českých středoškolských učitelů angličtiny k výuce výslovnosti. Teoretická část ukazuje výslovnost jako zásadní dovednost pro úspěšnou komunikaci, podává důkazy pozitivních účinků explicitní ...
The diploma thesis aims at mapping the approach of Czech upper-secondary English teachers to pronunciation teaching. The theoretical part advocates the importance of pronunciation for successful communication, demonstrates ...
The diploma thesis aims at mapping the approach of Czech upper-secondary English teachers to pronunciation teaching. The theoretical part advocates the importance of pronunciation for successful communication, demonstrates ...
The portrayal of family in Hanif Kureishi's Intimacy and Elizabeth Day's Scissors Paper Stone
Zobrazení rodiny v románech Intimacy (Hanif Kureishi), Scissors Paper Stone (Elizabeth Day)
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Chalupský, Petr
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 17. 01. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Předmětem této diplomové práce je zobrazení rodiny ve dvou současných britských románech. Jde o román Scissors Paper Stone (2011) od autorky Elizabeth Day, který je napsán v er formě, a novelu Byli jsme si blízcí (1998), ...
This thesis concentrates on the depiction of family in two contemporary British novels. These are: Hanif Kureishiʼs In macy (1998), wri en in the first person narra ve, and Elizabeth Day's Scissors Paper Stone (2011), ...
This thesis concentrates on the depiction of family in two contemporary British novels. These are: Hanif Kureishiʼs In macy (1998), wri en in the first person narra ve, and Elizabeth Day's Scissors Paper Stone (2011), ...
Classroom Instructions in Teaching English
Pokyny ve vyučování angličtiny
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Dvořák, Bohuslav
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 17. 01. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce Instrukce ve výuce anglického jazyka si klade za cíl představit zásady instruování v hodinách a jejich praktické použití. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Praktická část obsahuje seznam ...
The diploma thesis Classroom Instructions in Teaching English aims at presenting basic principles of giving instructions during English lessons and their practical use. The thesis is divided into a theoretical and a practical ...
The diploma thesis Classroom Instructions in Teaching English aims at presenting basic principles of giving instructions during English lessons and their practical use. The thesis is divided into a theoretical and a practical ...