Approach of Czech Upper-Secondary English Teachers to Pronunciation Teaching
Přístup českých středoškolských učitelů angličtiny k problematice výuky výslovnosti
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65599Identifikátory
SIS: 132081
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bojarová, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
12. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Diplomová práce mapuje přístup českých středoškolských učitelů angličtiny k výuce výslovnosti. Teoretická část ukazuje výslovnost jako zásadní dovednost pro úspěšnou komunikaci, podává důkazy pozitivních účinků explicitní výuky výslovnosti na studenty a zkoumá důvody, proč učitelé v různých zemích světa mají tendenci výuku výslovnosti zanedbávat. V praktické části jsou hodnoceny výsledky dotazníkového šetření, jehož se zúčastnilo 228 českých učitelů. Zahrnuty jsou údaje o základním přesvědčení učitelů, údaje o kvalitě a kvantitě jejich výuky výslovnosti, o používaných učebních materiálech, o obtížích, kterým učitelé nejčastěji čelí, a o faktorech, které by učitele motivovaly k častější či systematičtější výuce výslovnosti. Klíčová slova: výuka výslovnosti, komunikativní přístup, přesvědčení a postoje učitelů, motivace
The diploma thesis aims at mapping the approach of Czech upper-secondary English teachers to pronunciation teaching. The theoretical part advocates the importance of pronunciation for successful communication, demonstrates the positive effect of explicit pronunciation instruction on students' perception and production skills, and scrutinizes the reasons why teachers in various countries tend to neglect pronunciation teaching. The practical part presents and analyses the data collected in a questionnaire survey completed by 228 Czech teachers. The research outcomes reflect their beliefs, the quality and quantity of their pronunciation teaching, their use of pronunciation materials, the difficulties they face, and the factors which could motivate them to teach pronunciation more frequently and systematically. Key words: pronunciation teaching, communicative approach, teachers' attitudes, motivation