Zobrazit minimální záznam

Přístup českých středoškolských učitelů angličtiny k problematice výuky výslovnosti
dc.contributor.advisorČervinková Poesová, Kristýna
dc.creatorVykouková, Martina
dc.date.accessioned2017-05-26T21:02:06Z
dc.date.available2017-05-26T21:02:06Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65599
dc.description.abstractDiplomová práce mapuje přístup českých středoškolských učitelů angličtiny k výuce výslovnosti. Teoretická část ukazuje výslovnost jako zásadní dovednost pro úspěšnou komunikaci, podává důkazy pozitivních účinků explicitní výuky výslovnosti na studenty a zkoumá důvody, proč učitelé v různých zemích světa mají tendenci výuku výslovnosti zanedbávat. V praktické části jsou hodnoceny výsledky dotazníkového šetření, jehož se zúčastnilo 228 českých učitelů. Zahrnuty jsou údaje o základním přesvědčení učitelů, údaje o kvalitě a kvantitě jejich výuky výslovnosti, o používaných učebních materiálech, o obtížích, kterým učitelé nejčastěji čelí, a o faktorech, které by učitele motivovaly k častější či systematičtější výuce výslovnosti. Klíčová slova: výuka výslovnosti, komunikativní přístup, přesvědčení a postoje učitelů, motivacecs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis aims at mapping the approach of Czech upper-secondary English teachers to pronunciation teaching. The theoretical part advocates the importance of pronunciation for successful communication, demonstrates the positive effect of explicit pronunciation instruction on students' perception and production skills, and scrutinizes the reasons why teachers in various countries tend to neglect pronunciation teaching. The practical part presents and analyses the data collected in a questionnaire survey completed by 228 Czech teachers. The research outcomes reflect their beliefs, the quality and quantity of their pronunciation teaching, their use of pronunciation materials, the difficulties they face, and the factors which could motivate them to teach pronunciation more frequently and systematically. Key words: pronunciation teaching, communicative approach, teachers' attitudes, motivationen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleApproach of Czech Upper-Secondary English Teachers to Pronunciation Teachingen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-12
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132081
dc.title.translatedPřístup českých středoškolských učitelů angličtiny k problematice výuky výslovnostics_CZ
dc.contributor.refereeBojarová, Marie
dc.identifier.aleph001852889
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce mapuje přístup českých středoškolských učitelů angličtiny k výuce výslovnosti. Teoretická část ukazuje výslovnost jako zásadní dovednost pro úspěšnou komunikaci, podává důkazy pozitivních účinků explicitní výuky výslovnosti na studenty a zkoumá důvody, proč učitelé v různých zemích světa mají tendenci výuku výslovnosti zanedbávat. V praktické části jsou hodnoceny výsledky dotazníkového šetření, jehož se zúčastnilo 228 českých učitelů. Zahrnuty jsou údaje o základním přesvědčení učitelů, údaje o kvalitě a kvantitě jejich výuky výslovnosti, o používaných učebních materiálech, o obtížích, kterým učitelé nejčastěji čelí, a o faktorech, které by učitele motivovaly k častější či systematičtější výuce výslovnosti. Klíčová slova: výuka výslovnosti, komunikativní přístup, přesvědčení a postoje učitelů, motivacecs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis aims at mapping the approach of Czech upper-secondary English teachers to pronunciation teaching. The theoretical part advocates the importance of pronunciation for successful communication, demonstrates the positive effect of explicit pronunciation instruction on students' perception and production skills, and scrutinizes the reasons why teachers in various countries tend to neglect pronunciation teaching. The practical part presents and analyses the data collected in a questionnaire survey completed by 228 Czech teachers. The research outcomes reflect their beliefs, the quality and quantity of their pronunciation teaching, their use of pronunciation materials, the difficulties they face, and the factors which could motivate them to teach pronunciation more frequently and systematically. Key words: pronunciation teaching, communicative approach, teachers' attitudes, motivationen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990018528890106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV