Reflective skills of trainee teachers of English language during their teaching practice: Case study
Reflektivní schopnosti praktikantů pedagogické fakulty oboru angličtina během oborové pedagogické praxe: Případová studie
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71342Identifikátory
SIS: 149010
Katalog UK: 990018529210106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Uličná, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
12. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
reflexe, proces reflexe, reflektivní praktik, praktikant, oborová pedagogická praxe, fakultní učitel, hospitující, vzdělávání učitelůKlíčová slova (anglicky)
reflection, reflective cycle, reflective practitioner, trainee teacher, teaching practice, teacher mentor, supervisor, teacher educationTato diplomová práce se zabývá schopnostmi studentů pedagogické fakulty univerzity Karlovy v Praze oboru angličtina reflektovat během oborové pedagogické praxe. Teoretická část pojednává o reflektivním modelu vzdělávání učitelů a vysvětluje pojem učitele jako reflektivního praktika. Empirická část se zabývá reflexí praktikantů, jejich metodami, tématy, hloubkou a frekvencí. Značná část výzkumu také zkoumá vliv zaměstnanců univerzity (fakultních učitelů, hospitujících učitelů, metodiků) pro podporu reflexe a tím i profesního růstu praktikantů. Klíčová slova: reflexe, proces reflexe, reflektivní praktik, praktikant, oborová pedagogická praxe, fakultní učitel, hospitující, vzdělávání učitelů
This thesis examines the reflection skills of student English teachers at the Faculty of Education at Charles University in Prague during their teaching practice. The theoretical part introduces the reflective teaching model and looks into the phenomena of the teacher as reflective practitioner. The empirical part deals with the trainee teacher's reflection and methods, topics, depth and frequency. A significant part of the research also examines the influence of university employees (teacher mentors, supervisors, methodologists) as incentive supporters of the students' professional development regarding reflection. Key words: reflection, reflective cycle, reflective practitioner, trainee teacher, teaching practice, teacher mentor, supervisor, teacher education
