Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 134
Rozvoj jemné motoriky u dětí s poruchami autistického spektra předškolního věku
Fine motor skills development of children with autism sepctrum disorder.
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mužáková, Monika
Datum publikování: 2010
Datum obhajoby: 02. 06. 2010
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Téma mé diplomové práce je Rozvoj jemné motoriky u dětí s poruchami autistického spektra předškolního věku. Cílem mé práce je vytvořit přehledný soubor úkolů a strukturovaných úloh na rozvoj jemné motoriky pro děti s ...
My diploma thesis topic is Fine motor skills development of children with autism spectrum disorder. The objective of this document is to create a well arranged group of exercises and structured tasks aimed to develop fine ...
My diploma thesis topic is Fine motor skills development of children with autism spectrum disorder. The objective of this document is to create a well arranged group of exercises and structured tasks aimed to develop fine ...
Vliv školního prostředí na vznik poruch příjmu potravy pohledem bývalých pacientek z Havlíčkobrodska
Influence of the school environment for developing eating disorders gaze of ex-patient of Havlíčkobrodsko
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Marádová, Eva
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 12. 01. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá poruchami příjmu potravy a jejich příčinami a projevy. Vychází z předpokladu, že bývalé pacientky s odstupem času mohou zhodnotit, co za jejich problémy stálo. Teoretická část definuje ...
This diploma thesis deals with eating disorders, their causes and displays. It is based on the assumption that former patients are able to assess what was the main cause of their problems. The theoretical part defines ...
This diploma thesis deals with eating disorders, their causes and displays. It is based on the assumption that former patients are able to assess what was the main cause of their problems. The theoretical part defines ...
Integrační pobyt se zaměřením na canisterapii jako nástroj posilování sociálních kompetencí dětí intaktních a dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním
Integration stay focused on canistherapy as a tool for strengthening social responsibility intact children and children with disabilities and social disadvantage
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mužáková, Monika
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 11. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zaměřuje na oblast integračního pobytu se zaměřením na canisterapii jako nástroje posilování sociálních kompetencí dětí intaktních a dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním. Teoretická část se ...
The work focuses on the area integration stay focused on canistherapy as a tool for strenghening social responsibility intact children and children with disabilities and social disadvantage. The theoretical part deals with ...
The work focuses on the area integration stay focused on canistherapy as a tool for strenghening social responsibility intact children and children with disabilities and social disadvantage. The theoretical part deals with ...
Přijetí a vývoj dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině
Acceptance and development of a child with hearing impairment in a hearing family
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kotvová, Miroslava
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 09. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá přijetím a vývojem dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině. Teoretická část se v první kapitole zabývá sluchovým postižením a základní terminologií oboru. Druhá kapitola se věnuje možnostem ...
This thesis deals with the acceptance and development of a child with hearing impairment in a hearing family. The first chapter of the theoretical part deals with hearing impairment and the basic terminology of the discipline. ...
This thesis deals with the acceptance and development of a child with hearing impairment in a hearing family. The first chapter of the theoretical part deals with hearing impairment and the basic terminology of the discipline. ...
Návrh a realizace reedukační pomůcky pro osoby s afázií
Project and realisation of reeducational aid for people with aphasia
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Durdilová, Lucie
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 16. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na současnou problematiku afázie v kontextu různých vědních disciplín a afaziologických směrů. Zabývám se zde klasifikací ...
The diploma thesis is devided into two parts - the theoretical and the practical one. The theoretical part deal with contemporary issues of aphasia in the context of various scientifics discipline and aphasia access. I ...
The diploma thesis is devided into two parts - the theoretical and the practical one. The theoretical part deal with contemporary issues of aphasia in the context of various scientifics discipline and aphasia access. I ...
Poradenská podpora ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
Advisory support in the education of socially disadvantaged pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Němec, Zbyněk
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 12. 09. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Poradenská podpora ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků se věnuje vzdělávání této cílové skupiny žáků, které je v praxi stále ještě v mnohých situacích nejasné. Důraz je kladen především na ...
Thesis Counseling support in the education of socially disadvataged pupils deals with education of this target group of pupils, which is still unclear in many situation of. The emphasis is focused on counseling support of ...
Thesis Counseling support in the education of socially disadvataged pupils deals with education of this target group of pupils, which is still unclear in many situation of. The emphasis is focused on counseling support of ...
Integrace chlapce s atypickým autismem do běžné mateřské školy
Integration of boy in the regular nursery school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Felcmanová, Lenka
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 19. 09. 2013
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: A dissertation "Integration of a boy with atypical autism into regular kindergarten" has the aim to present a particular process of integration in the regular kindergarten. It gives you a brief characteristic of preschool ...
Diplomová práce "Integrace chlapce s atypickým autismem do běžné mateřské školy" má za cíl prezentovat konkrétní proces integrace v běžné mateřské škole. Podává stručnou charakteristiku předškolního věku, vzdělávání v ...
Diplomová práce "Integrace chlapce s atypickým autismem do běžné mateřské školy" má za cíl prezentovat konkrétní proces integrace v běžné mateřské škole. Podává stručnou charakteristiku předškolního věku, vzdělávání v ...
Úloha asistentů pedagoga při vzdělávání odsouzených se zdravotním postižením
Role of teaching assistants in the education of convicts with disabilities
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Bajcura, Lubomír
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 12. 09. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The purpose of this diploma work is to evaluate the work of teaching assistants in supporting the study of convicts with disabilities in the Vocational School in Vinařice Prison. The partial aim of this diploma work is to ...
Cílem diplomové práce je evaluace práce asistentů pedagoga při podpoře studia odsouzených se zdravotním postižením ve Středním odborném učilišti ve Věznici Vinařice. Dílčím cílem práce je zjistit, zda asistenti pedagoga ...
Cílem diplomové práce je evaluace práce asistentů pedagoga při podpoře studia odsouzených se zdravotním postižením ve Středním odborném učilišti ve Věznici Vinařice. Dílčím cílem práce je zjistit, zda asistenti pedagoga ...
Vzdělávání žáků se sluchovým a souběžným mentálním postižením na 1. stupni ZŠ pro sluchově postižené
Education of pupils with parallel hearing and mental disabilities in the 1st grade of Primary School for the hearing impaired
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kotvová, Miroslava
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 21. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce "Vzdělávání žáků se sluchovým a souběžným mentálním postižením na 1. stupni Základní školy pro sluchově postižené" je zaměřena na analýzu dostupnosti (odpovídajícímu výběru) didaktických materiálů u žáků ...
The diploma thesis entitled "Education of Pupils with parallel hearing and mental disabilities in the 1st grade of Primary School for the hearing impaired " analyzes the accessibility of teaching aids for students frequenting ...
The diploma thesis entitled "Education of Pupils with parallel hearing and mental disabilities in the 1st grade of Primary School for the hearing impaired " analyzes the accessibility of teaching aids for students frequenting ...
Možnosti a meze cháněného bydlení v kontextu života dospělých klientů s mentálním postižením
Possibilities and limits of sheltered living in context of lite adult clients with intellectual disability
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mužáková, Monika
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 05. 06. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci Příprava osob s mentálním postižením na život v chráněném bydlení, ve které jsem se zabývala třemi klienty konkrétního poskytovatele sociálních služeb - Terezy, kteří se chystali ...
This thesis builds on the bachelor thesis Preparation of persons with intellectual disability for sheltered living, in which I dealt with three clients of a particular social service provider - Tereza, who were about to ...
This thesis builds on the bachelor thesis Preparation of persons with intellectual disability for sheltered living, in which I dealt with three clients of a particular social service provider - Tereza, who were about to ...