Hledat
Zobrazují se záznamy 1-7 z 7
Žákovské strategie při řešení aditivních algoritmů
Pupils' strategies for solving additive algorithms
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kloboučková, Jaroslava
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 20. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá strategiemi, které žáci užívají při řešení aditivních úloh. Teoretická část se zaměřuje na období mladšího školního věku, na proměnu školství ve 20. století a na operaci sčítání. Praktická ...
This thesis deals with the strategies that pupils use for solving additive tasks. The theoretical part focuses on younger-school ages, the transformation of education in the 20th century and the addition operation. The ...
This thesis deals with the strategies that pupils use for solving additive tasks. The theoretical part focuses on younger-school ages, the transformation of education in the 20th century and the addition operation. The ...
Didaktické prostředí aditivních mnohouhelníků a mnohostěnů
Educational environment additive polygons and polyhedrons
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jirotková, Darina
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 20. 01. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Název: Didaktické prostředí aditivních mnohoúhelníků a mnohostěnů Abstrakt: Hlavním cílem práce je zavedení nového didaktického matematického prostředí, které by bylo atraktivní zejména pro žáky 2. a 3. stupně, ale také ...
Title: Educational environment additive polygons and polyhedrons Summary: The main intention of the work is to introduce a new mathematical educational environment that would be especially attractive for pupils in the ...
Title: Educational environment additive polygons and polyhedrons Summary: The main intention of the work is to introduce a new mathematical educational environment that would be especially attractive for pupils in the ...
Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ
Developing activity and creativity in teaching fractions in grades 6 to 7
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tichá, Marie
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 19. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ AUTOR: Bc. Lenka Svobodová KATEDRA Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Marie Tichá. CSc. ABSTRAKT: Diplomová ...
TITLE: Developing activity and creativity in teaching fractions in grades 6 to 7 AUTHOR: Bc. Lenka Svobodová DEPARTMENT: Department of Mathematics and Mathematical Education SUPERVISOR: Mgr. Marie Tichá, CSc. ABSTRACT: The ...
TITLE: Developing activity and creativity in teaching fractions in grades 6 to 7 AUTHOR: Bc. Lenka Svobodová DEPARTMENT: Department of Mathematics and Mathematical Education SUPERVISOR: Mgr. Marie Tichá, CSc. ABSTRACT: The ...
Vytváření představ zlomku na 1. stupni ZŠ
Creating images of fraction at the elementary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tichá, Marie
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 02. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce Vytváření představ zlomku na 1. stupni základní školy je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část diplomové práce vymezuje učivo o zlomcích v kurikulárních dokumentech, zabývá se pojmem ...
This thesis "Creating images of fraction at the elementary school" is divided into theoretical and practical part. The theoretical part defines the subject matter of fractions in curriculum, deals with a mathematical ...
This thesis "Creating images of fraction at the elementary school" is divided into theoretical and practical part. The theoretical part defines the subject matter of fractions in curriculum, deals with a mathematical ...
Dynamická prostorová paměť u 4 letých dětí
Dynamic spatial memory in 4-year children
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kaslová, Michaela
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 27. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Předmětem diplomové práce je výzkumné šetření zaměřené na část dynamické prostorové paměti. V rámci výzkumu byly zhotoveny jednoduché scénáře, které plnila vybraná skupina čtyřletých dětí. Cílem práce, na základě získaných ...
The subject of the thesis is a research focused on the part of dynamic spatial memory. In the research there have been made simple scenarios, which were carried out by a selected group of four year old children. Objective ...
The subject of the thesis is a research focused on the part of dynamic spatial memory. In the research there have been made simple scenarios, which were carried out by a selected group of four year old children. Objective ...
Zlomky - některé obtíže žáků a didaktické přístupy učitelů
Fractions - Some Difficulties of Pupils and Teaching Approaches of Teachers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 19. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: (česky) Zlomky představují jedno z kritických míst matematiky základní školy. Cílem této diplomové práce je a) popsat didaktické praktiky používané při výuce zlomků (zaměřené zejména na aditivní operace se zlomky), b) ...
(anglicky) Fractions are one of the critical areas of mathematics at the primary school. The aim of this diploma thesis is to describe didactic practices used when teaching fractions (focusing in particular on additive ...
(anglicky) Fractions are one of the critical areas of mathematics at the primary school. The aim of this diploma thesis is to describe didactic practices used when teaching fractions (focusing in particular on additive ...
Úvod do tématu posloupností na střední škole knižní kultury podnětným způsobem
Introduction into the topic of sequences at the secondary school of book culture in a motivating way
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem diplomové práce je představit potenciál konstruktivistických přístupů ve výuce posloupností na střední škole a především úloh na zobecňování. Dočtete se o kritických místech v procesu zobecňování, která vzešla z ...
The aim of the thesis is to present the potential of constructivist approaches to teach sequences at high school, with special attention to the problems leading to generalisation. You will read about critical points in the ...
The aim of the thesis is to present the potential of constructivist approaches to teach sequences at high school, with special attention to the problems leading to generalisation. You will read about critical points in the ...