Dynamická prostorová paměť u 4 letých dětí
Dynamic spatial memory in 4-year children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65912Identifikátory
SIS: 77053
Katalog UK: 990017785780106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jančařík, Antonín
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
27. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
prostorová paměť dynamická, prostorová paměť statická, mateřská škola, mikroprostor, makroprostorKlíčová slova (anglicky)
spatial dynamic memory, spatial static memory, kindergarten, microspace, macrospacePředmětem diplomové práce je výzkumné šetření zaměřené na část dynamické prostorové paměti. V rámci výzkumu byly zhotoveny jednoduché scénáře, které plnila vybraná skupina čtyřletých dětí. Cílem práce, na základě získaných teoretických poznatků, je zjistit rozsah dynamické prostorové paměti u čtyřletých dětí daného vzorku. Dále zjistit kvalitu dynamické prostorové paměti u čtyřletých dětí a zjistit míru zapamatování instrukcí (komunikace smíšená). Na základě výzkumných nálezů přispět k prohloubení profesionálních kompetencí učitelek mateřských škol při práci v oblasti kognitivních procesů, bez kterých nelze dobře rozvíjet matematické myšlení. Očekávaným výstupem diplomové práce je zpracování podkladů, určených učitelkám mateřských škol, který by jim poskytl poučený náhled na zkoumanou problematiku. Obsahem práce je i upozornění na možné příčiny vzniku nesouladu teorie a výsledných analýz a návrhy korektních opatření, které náleží do kompetence učitelky mateřské školy.
The subject of the thesis is a research focused on the part of dynamic spatial memory. In the research there have been made simple scenarios, which were carried out by a selected group of four year old children. Objective of the work is to determine the extent of dynamic spatial memory in the sample of four year old children on the basis of obtained theoretical knowledge. Furthermore, to determine the quality of dynamic spatial memory in four year old children and find extent of remembering instructions (mixed communication). Based on the research findings to contribute to the improvement of professional competence kindergarten teachers working in the field of cognitive processes, without which mathematical thinking could not be developed properly. The expected outcome of the thesis is the preparation of documents designated for kindergarten teachers, which would provide them with an instructive view of examined issue. The content of work is also notification of possible cause dissonance theory and resulting analyses and proposals of corrective measures that belong to kindergarten teacher competence.
