Hledat
Zobrazují se záznamy 1-8 z 8
Didaktické situace v matematice na základní škole. Třídění čtyřúhelníků na základě vybraných vlastností
Didactical situations in mathematics at lower secondary level. The classification of quadrilaterals based on selected characteristics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 19. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Didaktické situace v matematice na základní škole. Třídění čtyřúhelníků na základě vybraných vlastností. AUTOR: Bc. Kateřina Vladyková KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: Prof. RNDr. ...
TITLE: Didactical situations in mathematics at lower secondary level. The classification of quadrilaterals based on selected characteristics. AUTHOR: Bc. Kateřina Vladyková DEPARTMENT: Department of Mathematics and ...
TITLE: Didactical situations in mathematics at lower secondary level. The classification of quadrilaterals based on selected characteristics. AUTHOR: Bc. Kateřina Vladyková DEPARTMENT: Department of Mathematics and ...
Cesty a strategie žáků 10-12letých při řešení vybraného typu slovních úloh
Ways and strategies of 10-12 years old pupils when solving selected type of word problems
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jirotková, Darina
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 02. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Název: CESTY A STRATEGIE ŽÁKŮ 10-12 LETÝCH PŘI ŘEŠENÍ VYBRANÉHO TYPU SLOVNÍCH ÚLOH Abstrakt Diplomová práce je zaměřena na problematiku vybraných slovních úloh, které dělají všeobecně žákům problémy při jejich řešení. V ...
Title: Ways and strategies of 10-12 years old pupils when solving selected type of word problems Abstract This Diploma thesis is focused on word problems that, to some extent, make pupils troubles with their solution. In ...
Title: Ways and strategies of 10-12 years old pupils when solving selected type of word problems Abstract This Diploma thesis is focused on word problems that, to some extent, make pupils troubles with their solution. In ...
Kultivace prostorové představivosti žáků mladšího školního věku užitím třech průmětů - různé přístupy v českém a dánském školství
Fostering of spatial imagination of students using three projections - different approaches in Czech and Danish Education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kloboučková, Jaroslava
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 20. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Kultivace prostorové představivosti žáků mladšího školního věku užitím třech průmětů - různé přístupy v českém a dánském školství ABSTRAKT: Tato práce se zabývá zmapováním koncepcí výuky geometrie ve vybraných českých ...
TITLE: Fostering of spatial imagination of students using three projections - different approaches in Czech and Danish Education SUMMARY: This master thesis is focused on description of different conception of teaching ...
TITLE: Fostering of spatial imagination of students using three projections - different approaches in Czech and Danish Education SUMMARY: This master thesis is focused on description of different conception of teaching ...
Uchopení matematických výukových prostředí dětmi předškolního věku (5-7let)
Graspig arithmetic learning environments by children (age 5-7) in kindergarten
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 20. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce - abstrakt Děti předškolního věku se nacházejí na prahu strukturální změny myšlení a způsob, jakým uchopí řešení matematické úlohy odráží, zda tyto změny již započaly. Tato práce mapuje viditelné myšlenkové ...
thesis: Children of pre-school age are entering stage of structural change of thinking. The way how they grasp solving mathematical tasks reflects whether these changes have already started. This work surveys visible ...
thesis: Children of pre-school age are entering stage of structural change of thinking. The way how they grasp solving mathematical tasks reflects whether these changes have already started. This work surveys visible ...
Přechod mezi slovním a algebraickým vyjádřením. Žákovské strategie a obtíže
Transfer between verbal and algebraic descriptions. Pupils' strategies and problems
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je získat vhled do problémů, které mají žáci při přechodu mezi slovním a algebraickým vyjádřením, prostřednictvím analýzy jejich řešitelských procesů. Práce je rozdělena na teoretickou a ...
The aim of this thesis is to gain insight into the problems that pupils have when switching between verbal and algebraic expressions, through the analysis of their problem-solving processes. The work is divided into ...
The aim of this thesis is to gain insight into the problems that pupils have when switching between verbal and algebraic expressions, through the analysis of their problem-solving processes. The work is divided into ...
Prvky teorie grafů v učivu matematiky na 1.stupni základní školy
Concepts from graph theory in primary school mathematics curriculum
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kloboučková, Jaroslava
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 02. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Prvky teorie grafů v učivu matematiky na 1. stupni základní školy Ing. Tatiana Mutinová, 2014 Abstrakt Tato diplomová práce je zaměřena na teorii grafů, a to zejména na prvky, které jsou použitelné ve vyučování matematiky ...
Concepts from graph theory in primary school mathematic curriculum Ing. Tatiana Mutinová, 2014 Abstract This diploma thesis is focused on graph theory, especially on the concepts that are used in primary school mathematic ...
Concepts from graph theory in primary school mathematic curriculum Ing. Tatiana Mutinová, 2014 Abstract This diploma thesis is focused on graph theory, especially on the concepts that are used in primary school mathematic ...
Využití aplikací algebry v přírodovědných oborech na 2. a 3. stupni školy
Use of applications of algebra in sciences at secondary schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na strategie, které žáci používají při řešení úloh se soustavami lineárních rovnic v jiných předmětech, konkrétně ve fyzice a chemii. Cílem práce je pak na základě výsledků experimentu navrhnout ...
The MA thesis focuses on the strategies pupils use when solving mathematical problems involving systems of linear equations in other subjects, namely in physics and chemistry. Drawing on the results of the experiment, the ...
The MA thesis focuses on the strategies pupils use when solving mathematical problems involving systems of linear equations in other subjects, namely in physics and chemistry. Drawing on the results of the experiment, the ...
Zkušenosti učitele se změnou přesvědčení o vyučování matematice
Teachers' experiences with changes in educational believes in mathematics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hejný, Milan
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 20. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Zkušenosti učitele se změnou přesvědčení o vyučování matematice Abstrakt: Cílem této diplomové práce je monitorování změny edukačního stylu učitele. Změna je popisována na bezmála roční osobní zkušenosti učitelky prvního ...
Teachers' experiences with changes in educational believes in mathematics Abstract: Goal of this master thesis is monitoring of changes in the educational style of the teacher. The change is described at nearly annual, ...
Teachers' experiences with changes in educational believes in mathematics Abstract: Goal of this master thesis is monitoring of changes in the educational style of the teacher. The change is described at nearly annual, ...