Uchopení matematických výukových prostředí dětmi předškolního věku (5-7let)
Graspig arithmetic learning environments by children (age 5-7) in kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71053Identifikátory
SIS: 128662
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejný, Milan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
20. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vyučování orientované na budování schémat, předmatematická gramotnost, pedagogocká diagnostika, stadium konkrétního a operačního myšlení, matematické výukové prostředí Krokování a Autobus, úloha (aktivita) přiměřená věku dítěte, myšlenkový proces, procesuání a konceptuální způsob myšleníKlíčová slova (anglicky)
scheme oriented education, pre-numeracy literacy, pedagogical diagnosis, stage of concrete and operational thinking, arithmetic learning environment "Stepping" and "Bus", task appropriate to th age of the child, thought process, processual and conceptual way of thinkingDiplomová práce - abstrakt Děti předškolního věku se nacházejí na prahu strukturální změny myšlení a způsob, jakým uchopí řešení matematické úlohy odráží, zda tyto změny již započaly. Tato práce mapuje viditelné myšlenkové výstupy skupiny 20 dětí, které absolvovaly sérii experimentálních úloh v matematických výukových prostředích Krokování a Autobus. Děti následně prošly pedagogicko-diagnostickým testováním a výstupy tohoto šetření a proběhlých experimentů byly porovnány. Z porovnání vychází závěr, že výsledky obou šetření sobě natolik odpovídají, že je možné do určité míry použít vybraných matematických úloh jako nástroje pedagogické diagnostiky.
thesis: Children of pre-school age are entering stage of structural change of thinking. The way how they grasp solving mathematical tasks reflects whether these changes have already started. This work surveys visible intellectual outputs in the group of 20 children who passed set of experimental tasks at arithmetic learning environments "Stepping" and "Bus". Children were subsequently subjected to pedagogical diagnostics and results of this investigation and carried experiments were trade off. From comparison it can be concluded that results of both surveys correspond enough to facilitate the application of selected mathematical tasks as pedagogical diagnostic tools.