Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 32
Role neslyšícího asistenta a neslyšícího pedagoga na základní škole pro žáky se sluchovým postižením v hodinách českého jazyka
Role of a Deaf Assistant and a Deaf Teacher in Primary Schools for Pupils with Hearing Impairment in Czech Language Lessons
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hádková, Kateřina
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 20. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá rolemi neslyšícího asistenta a neslyšícího pedagoga na základní škole pro žáky se sluchovým postižením v hodinách českého jazyka. Pomyslně ji lze rozdělit na dvě části. První část se teoreticky ...
The thesis deals with the roles of the deaf assistant and deaf teacher in a primary school for pupils with hearing impairment in the Czech language lessons. It can be notionally divided into two parts. The first part is ...
The thesis deals with the roles of the deaf assistant and deaf teacher in a primary school for pupils with hearing impairment in the Czech language lessons. It can be notionally divided into two parts. The first part is ...
Výuka spotřebitelské gramotnosti u žáků druhého stupně základní školy na příkladu mléčných výrobků
Teaching consumer literacy for students of second stage of elementary education on the example of dairy products
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Marádová, Eva
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 18. 01. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Ve vyspělých zemích nahlíží většina obyvatel na potraviny pouze z pozice spotřebitele. Jen málokdo zná jejich původ, technologii výroby a složení, a může tak kriticky hodnotit, které jsou z hlediska správné výživy přínosné. ...
In developed countries, the majority of the population perceives food only from the viewpoint of a consumer. Few know its origin, production technology and composition, and they can't critically evaluate, which products ...
In developed countries, the majority of the population perceives food only from the viewpoint of a consumer. Few know its origin, production technology and composition, and they can't critically evaluate, which products ...
Rozvoj komunikačních dovedností u osob s mentálním postižením
Development of communication skills for people with learning disabilities
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klenková, Jiřina
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 26. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá možnostmi rozvoje komunikačních dovedností u osob s mentálním postižením. Řešena je především problematika osvojování si slovní zásoby a s tím souvisejících kognitivních procesů. Součástí práce je také návrh ...
The thesis deals with the possibilities of communication skills development for persons with learning disabilities. Problematics of vocabulary acquirement and the associated cognitive processes are of primary interest of ...
The thesis deals with the possibilities of communication skills development for persons with learning disabilities. Problematics of vocabulary acquirement and the associated cognitive processes are of primary interest of ...
Možnosti rehabilitace osob s tinnitem
Possibilities of rehabilitation for people suffering from tinnitus
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kotvová, Miroslava
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 27. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Možnosti rehabilitace osob s tinnitem AUTOR: Bc. Petra Dvořáková KATEDRA Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Miroslava Kotvová ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá problematikou osob s tinnitem, neboli ...
TITLE: The possibilities of rehabilitation for people suffering from tinnitus AUTHOR: Bc. Petra Dvořáková DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: Mgr. Miroslava Kotvová ABSTRACT: The increasing phenomenon ...
TITLE: The possibilities of rehabilitation for people suffering from tinnitus AUTHOR: Bc. Petra Dvořáková DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: Mgr. Miroslava Kotvová ABSTRACT: The increasing phenomenon ...
Vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole z pohledu pedagoga
Education of kids with different language in kindergarten from teacher's point of view
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klenková, Jiřina
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 27. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce řeší speciálně pedagogickou problematiku vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách. Klade si za cíl zjistit a popsat současné problematické oblasti, názory a postoje pedagogů mateřských ...
Thesis deals with different difficulties of education of children with different language in kindergarten. The aim is to find out and describe opinions and attitudes of teachers in kindergartens, which influences the ...
Thesis deals with different difficulties of education of children with different language in kindergarten. The aim is to find out and describe opinions and attitudes of teachers in kindergartens, which influences the ...
Komunikativní dovednosti u mladých lidí s mentálním postižením
Communication skills of young people with mental disabilities
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klenková, Jiřina
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 26. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace u mladých lidí s mentálním postižením. V teoretické části diplomová práce vymezuje mentální retardaci. Představuje život mladého člověka s mentálním postižením. Ukazuje ...
The thesis discusses the issues of communication of young people with mental disabilities. The theoretical part of the diploma work defines mental retardation. It shows the life of a mentally-disabled young person and ...
The thesis discusses the issues of communication of young people with mental disabilities. The theoretical part of the diploma work defines mental retardation. It shows the life of a mentally-disabled young person and ...
Problematika inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Problematics of inclusive education of pupils with mild mental disability
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Zemková, Jaroslava
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 27. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce bude zaměřena na problematiku inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole. Rozdělena bude do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části budou vymezeny pojmy jako ...
This master thesis will concentrate on problems of inclusive education of pupils with mild retardation in primary school. The thesis will be split into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, terms ...
This master thesis will concentrate on problems of inclusive education of pupils with mild retardation in primary school. The thesis will be split into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, terms ...
Upravené texty pro neslyšící žáky a jejich využití v pedagogické praxi
Modified texts for deaf pupils and their use in teaching practice
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kotvová, Miroslava
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 26. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá úpravami a následným využitím textů v oblasti vzdělávání žáků se sluchovým postižením a zkoumá možné výhody či nevýhody těchto úprav. Texty byly předloženy žákům prvního stupně na třech základních ...
The diploma thesis deals with adjustments and consequent application of texts in the field of education of pupils with hearing disorders, and investigates potential advantages and disadvantages of such adjustments. Texts ...
The diploma thesis deals with adjustments and consequent application of texts in the field of education of pupils with hearing disorders, and investigates potential advantages and disadvantages of such adjustments. Texts ...
Specifika školní edukace žáků s lehkým mentálním postižením v hodinách tělesné výchovy s možností využití prvků jógy
Specific of the school education for pupils with mild mental disability in the physical education classes with the choice to implement yoga elements
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Zemková, Jaroslava
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 27. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce pojednává o specifikách edukace žáků s lehkým mentálním postižením v hodinách tělesné výchovy, s přihlédnutím k možnostem využití prvků jógy a relaxace a jejího pozitivního vlivu na žáky. Teoretická část ...
The thesis focuses on the issue of education of pupils with the slight mental disabilities in physical education classes, taking into account the possibility to implement elements of yoga and relaxation and its later ...
The thesis focuses on the issue of education of pupils with the slight mental disabilities in physical education classes, taking into account the possibility to implement elements of yoga and relaxation and its later ...
Diagnostické markery specificky narušeného vývoje řeči z pohledu logopeda
Diagnostic markers specific language impairment from the perspective of a speech therapist
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klenková, Jiřina
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 26. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou specificky narušeného vývoje řeči. Teoretická část představuje související terminologii, klasifikaci, etiologii, symptomatologii a problematiku diagnostiky. Výzkumná část analyzuje ...
This thesis deals with specific language impairment. The theoretical part introduces related terminology, classification, etiology, symptomatology and diagnostic issues. The research section analyzes the different linguistic ...
This thesis deals with specific language impairment. The theoretical part introduces related terminology, classification, etiology, symptomatology and diagnostic issues. The research section analyzes the different linguistic ...