Specifika školní edukace žáků s lehkým mentálním postižením v hodinách tělesné výchovy s možností využití prvků jógy
Specific of the school education for pupils with mild mental disability in the physical education classes with the choice to implement yoga elements
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75535Identifikátory
SIS: 161090
Katalog UK: 990020903440106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájková, Vanda
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
27. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Edukace, mentální postižení, lehké mentální postižení, jóga, relaxace, motorikaKlíčová slova (anglicky)
Education, mental disability, light mental disability, yoga, relaxation, motoricsDiplomová práce pojednává o specifikách edukace žáků s lehkým mentálním postižením v hodinách tělesné výchovy, s přihlédnutím k možnostem využití prvků jógy a relaxace a jejího pozitivního vlivu na žáky. Teoretická část si klade za cíl přípravu pojmové základny pro kvalitativní výzkum, rozpracovává termín lehké mentální postižení, věnuje se tělesné výchově a konceptu jógy a relaxace. Empirická část je zaměřena na vytvoření metodického materiálu pro učitele a jeho následné ověření v praxi na základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA Edukace, mentální postižení, lehké mentální postižení, jóga, relaxace, motorika,
The thesis focuses on the issue of education of pupils with the slight mental disabilities in physical education classes, taking into account the possibility to implement elements of yoga and relaxation and its later influence on the pupils. In the theoretical section, the goal is to analyze the groundwork of term base for the quantitative research, examine the expression of a light mental disability, and engage with the physical education and concepts of yoga and relaxation. The empirical section focuses on development of the methodical resources for the teacher and subsequent assessment in the elementary school's enviroment. KEYWORDS Education, mental disability, light mental disability, yoga, relaxation, motorics
