Hledat
Zobrazují se záznamy 1-8 z 8
Začínající učitel v mateřské škole a možnosti jeho profesního rozvoje v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Starting teacher at Nursery school and his options of professional develoment in the context of further teacher's eduction
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Dvořáková, Miroslava
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 23. 05. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá tématem začínajícího učitele a možností jeho profesního růstu v rámci dalšího vzdělávání. Cílem práce je odhalit nedostatky v přístupu začínajících učitelů mateřských škol k dalšímu vzdělávání. ...
The bachelor thesis deals with the topic of the novice teacher and the possibilities of his / her professional growth in further education. The aim of the thesis is to reveal the deficiencies in the approach of novice ...
The bachelor thesis deals with the topic of the novice teacher and the possibilities of his / her professional growth in further education. The aim of the thesis is to reveal the deficiencies in the approach of novice ...
Srovnání modelů pedagogické přípravy a analýza jejich relevance v získávání a motivaci kvalitních učitelů
Comparative analysis of teacher training systems
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Fryč, Jindřich
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 31. 05. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Kvalitní vzdělávání vyžaduje kvalitní, spokojené a motivované učitele. Česká republika se však, stejně jako řada dalších vyspělých států, potýká s problémy při získávání nových uchazečů o výkon pedagogické profese. Znát ...
High-quality education requires high-quality teachers. Many countries including the Czech Republic struggle with consistent recruitment of good and motivated candidates to choose a career in education. Low percentage of ...
High-quality education requires high-quality teachers. Many countries including the Czech Republic struggle with consistent recruitment of good and motivated candidates to choose a career in education. Low percentage of ...
Možnosti a překážky dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Opportunities and obstacles of further education of pedagogical staff
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Veteška, Jaroslav
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 23. 05. 2019
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem diplomové práce je zmapovat oblast dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, prozkoumat preferovaná témata a formy dalšího vzdělávání učitelů, porovnat poměr mezi osobní volbou učitele a potřebou školy. Analyzovat ...
The aim of this thesis is to find out which areas of further education teachers prefer and which they would use in practice, to compare the relation between the personal choice of the teacher and the necessary reality and ...
The aim of this thesis is to find out which areas of further education teachers prefer and which they would use in practice, to compare the relation between the personal choice of the teacher and the necessary reality and ...
Metody výběru využívané v procesu získávání a výběru učitelů v mateřských školách
Methods of selection used in recruitment and selection process of teachers in kindergartens
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tureckiová, Michaela
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 19. 05. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na metody výběru v procesu získávání a výběru zaměstnanců a jejich využití v rámci procesu získávání a výběru učitelů v mateřských školách. Cílem teoretické části práce je popsat metody výběru ...
This thesis is focused on the methods for selecting employees in the recruitment and selection process of employees and their using in the recruitment and selection process of teachers in kindergartens. The aim of the ...
This thesis is focused on the methods for selecting employees in the recruitment and selection process of employees and their using in the recruitment and selection process of teachers in kindergartens. The aim of the ...
Bariéry autoevaluace u učitelů základních a středních škol
Barriers to self-evaluation of primary and secondary school teachers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svobodová, Zuzana
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 18. 05. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá překážkami autoevaluace učitelů základních a středních škol. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda existují subjektivně vnímané překážky, které brání učitelům základních a středních škol v procesu ...
The diploma thesis deals with the obstacles to self-evaluation of primary and secondary school teachers. The aim of the diploma thesis was to find out whether there are any subjectively perceived obstacles that could prevent ...
The diploma thesis deals with the obstacles to self-evaluation of primary and secondary school teachers. The aim of the diploma thesis was to find out whether there are any subjectively perceived obstacles that could prevent ...
Podpora sebevzdělávání a profesního rozvoje učitelů ZŠ od Ostatních přímo řízených organizací MŠMT
Support for elementary school teachers' self-education and professional development from organizations directed by the MEYS
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svobodová, Zuzana
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 31. 05. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem diplomové práce je identifikovat formy a oblasti podpory učitelů v procesu sebevzdělávání vycházející od vybraných Ostatních přímo řízených organizací MŠMT (OPŘO) a zhodnotit jejich využitelnost pro účely profesního ...
The aim of this thesis is to identify forms and areas of support for teachers in the self-education originating from other selected organizations directly managed by MEYS, and evaluate usability of support for the professional ...
The aim of this thesis is to identify forms and areas of support for teachers in the self-education originating from other selected organizations directly managed by MEYS, and evaluate usability of support for the professional ...
Kariéra učitele mateřské školy a její podpora z úrovně managementu školy
Career of the kindergarten teacher and its support from the school management level
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pavlov, Ivan
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 08. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá tématem kariéry v učitelství, která má ve srovnání s klasickým pojetím kariéry mnoho specifických charakteristik. Práce se zaměřuje na skupinu učitelů mateřských škol, kteří stojí na počátku ...
This diploma thesis deals with the topic of career in teaching, which has many specific characteristics compared to the classical concept of career. The thesis focuses on the group of kindergarten teachers who stand at the ...
This diploma thesis deals with the topic of career in teaching, which has many specific characteristics compared to the classical concept of career. The thesis focuses on the group of kindergarten teachers who stand at the ...
Analýza vzdělávacích potřeb pedagogů na gymnáziu
Analysis of educational needs of teachers at high school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pavlov, Ivan
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 18. 05. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: 1 ABSTRAKT Diplomová se věnuje tématu analýzy vzdělávacích potřeb dospělých v profesním vzdělávání, konkrétně se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb pedagogů na gymnáziu, které si student vybral pro realizaci výzkumného ...
1 ABSTRACT The diploma thesis deals with the analysis of the educational needs of adults in professional education, specifically focuses on the analysis of the educational needs of grammar school teachers, which the student ...
1 ABSTRACT The diploma thesis deals with the analysis of the educational needs of adults in professional education, specifically focuses on the analysis of the educational needs of grammar school teachers, which the student ...