Srovnání modelů pedagogické přípravy a analýza jejich relevance v získávání a motivaci kvalitních učitelů
Comparative analysis of teacher training systems
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98605Identifikátory
SIS: 193997
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kitzberger, Jindřich
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
31. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Pedagogická příprava, nábor, motivace, učitel, kariéraKlíčová slova (anglicky)
Teacger training, education, recruitement, caree, teacherKvalitní vzdělávání vyžaduje kvalitní, spokojené a motivované učitele. Česká republika se však, stejně jako řada dalších vyspělých států, potýká s problémy při získávání nových uchazečů o výkon pedagogické profese. Znát je i snížení počtu mladých začínajících učitelů odhodlaných věnovat se učitelství po celou dobu své kariéry. Tato práce má za cíl analyzovat a zhodnotit různé systémy a modely pedagogické přípravy, se zacílením na alternativní krátkodobé kurzy založené na praxi a vyjádřit se k jejich možnému přínosu vzhledem k náboru uchazečů a k jejich celoživotní motivaci pro volbu a udržení profese učitele. Ilustrace různých systémů náboru a vzdělávání pedagogů proběhne srovnáním konkrétních případů Finska a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Práce analyzuje specifika konkrétních systémů a jejich výsledky a zhodnotí jejich přednosti, možnosti a slabé stránky. KLÍČOVÁ SLOVA pedagogická příprava, nábor, motivace, učitel, další vzdělávání
High-quality education requires high-quality teachers. Many countries including the Czech Republic struggle with consistent recruitment of good and motivated candidates to choose a career in education. Low percentage of new and young teachers intending to make teaching their lifelong career is also noticeable. This thesis will analyse and evaluate different teacher training approaches, specialist training routes in particular, with regard to their efficiency in acquisition of new applicants and maintenance of motivation throughout a lifelong career in education. This thesis will infer the efficiency of each teacher training system by a comparative analysis of teacher training systems in Finland and The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. The aim is to chart and define their specifics and results and make a statement about their strengths and weaknesses. KEYWORDS teacher training, recruitment, motivation, teacher, in-service training