Podpora sebevzdělávání a profesního rozvoje učitelů ZŠ od Ostatních přímo řízených organizací MŠMT
Support for elementary school teachers' self-education and professional development from organizations directed by the MEYS
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98631Identifikátory
SIS: 196548
Katalog UK: 990021903880106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pavlov, Ivan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
31. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
učitel, profesní rozvoj, sebevzdělávání, management vzdělávání, formy podpory, ostatní přímo řízené organizace MŠMTKlíčová slova (anglicky)
teacher, proffesional development, self-education, educational management, forms of support, organizations directed by the MEYSCílem diplomové práce je identifikovat formy a oblasti podpory učitelů v procesu sebevzdělávání vycházející od vybraných Ostatních přímo řízených organizací MŠMT (OPŘO) a zhodnotit jejich využitelnost pro účely profesního rozvoje učitelů základních škol. Teoretická část diplomové práce se zabývá sebevzděláváním jako významným procesem, který se podílí na profesním rozvoji učitelů. Je zde pojednáváno o metodách vzdělávání, využitelných zdrojích informací a možnostech řízení sebevzdělávání z pozice sebevzdělávající se osoby i externích subjektů. V praktické části se práce orientuje na kvantitativní šetření zaměřené na OPŘO podporující profesní rozvoj učitelů - Národní ústav pro vzdělávání a Národní institut pro další vzdělávání. Za účelem zjištění dostupných forem a oblastí podpory učitelů v sebevzdělávání, zejména podpory učitelů ZŠ, byla provedena obsahová analýza dokumentů institucí. V důsledku toho bylo zjištěno, že výsledkem činností institucí za poslední roky jsou publikované zdroje informací využitelné pro sebevzdělávání učitelů a nabídka vzdělávacích příležitostí. Instituce byly také identifikovány jako podpůrná prostředí pro profesní rozvoj učitelů. Na základě výsledků obsahové analýzy proběhlo dotazníkové šetření u učitelů ZŠ pro zjištění využitelnosti těchto forem a oblastí podpory v...
The aim of this thesis is to identify forms and areas of support for teachers in the self-education originating from other selected organizations directly managed by MEYS, and evaluate usability of support for the professional development of elementary school teachers. The theoretical part of the thesis deals with self-education as an important process that participates in the professional development of teachers. It also deals with methods of education, sources of information and the possibilities of self-management of self-education from the perspective self-educated person as well as external subjects. In the practical part, the thesis focuses on quantitative survey research focusing on MEYS for supported development of teachers - by the National Institute for Education and the National Institute for Further Education. For the purpose of identifying the available forms and areas of support for teachers in self-education, especially the support of elementary school teachers, a content analysis of the institutions documents was performed. Based on this, it was found that the output of institutions' activities in recent years were published sources of information usable for self-education of teachers and the offer of educational opportunities. Institutions have also been identified as supporting...
