Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 11
Sexuální výchova na prvním stupni základní školy z pohledu učitele
Sexual education on primary school from teacher's point of view
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Sotáková, Hana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 13. 01. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce Sexuální výchova na prvním stupni základní školy z pohledu učitele v teoretické části definuje sexuální výchovu, její cíle, obsah a principy. Vymezuje současné pojetí sexuální výchovy na základní škole a ...
The diploma thesis "Sexual education on primary school from teacher's point of view" defines in the theoretical part the sexual education, it's objectives, it's content and principles. The thesis specifies the actual ...
The diploma thesis "Sexual education on primary school from teacher's point of view" defines in the theoretical part the sexual education, it's objectives, it's content and principles. The thesis specifies the actual ...
Významy tvorby v životě výtvarných umělců
Meanings of art creation in artists' lives
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Chrz, Vladimír
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 06. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Stěžejní problematikou předložené diplomové práce je umělecká tvorba a její významy v životě výtvarných umělců. Toto téma zkoumá ve dvou rovinách - teoretické a výzkumné. První část práce přibližuje významy umělecké tvorby ...
This thesis is questioning the meanings of artistic creation. It is divided into two parts - theoretical and empirical. The first part introduces the topic through seven fundamental psychological approaches. The second ...
This thesis is questioning the meanings of artistic creation. It is divided into two parts - theoretical and empirical. The first part introduces the topic through seven fundamental psychological approaches. The second ...
Obsahová analýza snů u českých studentek
Dream Content Analysis in Czech Female Students
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hrubý, Radovan
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 16. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce prezentuje různé přístupy k chápání snů od historických pohledů až po názory moderních psychologů a psychologických škol. Předkládá informace o kvantitativní analýze snového obsahu a možnostech užití statistických ...
The thesis overviews a variety of approaches to understanding of dreams, covering the historical perspectives as well as the perspectives of modern psychologists and psychological schools. It presents information on ...
The thesis overviews a variety of approaches to understanding of dreams, covering the historical perspectives as well as the perspectives of modern psychologists and psychological schools. It presents information on ...
Syndrom vyhoření u učitelů
Burnout syndrome of teachers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Trpišovská, Dobromila
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 06. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u učitelů základních škol v Praze. Jejím cílem je posoudit míru vyhoření u učitelů v závislosti na stupni školy, vzdělání a délce praxe, ale také vzhledem k pohlaví ...
The diploma thesis is concerned with the burnout syndrome in the case of teachers at elementary schools in Prague. The main target is to define the rate of burnout among teachers according to the grade of the school, level ...
The diploma thesis is concerned with the burnout syndrome in the case of teachers at elementary schools in Prague. The main target is to define the rate of burnout among teachers according to the grade of the school, level ...
Evaluace programu školské specifické prevence "Típni to I"
Evaluation of school-based prevention programme "Típni to I"
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pavlas Martanová, Veronika
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 06. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Evaluace programu školské specifické prevence "Típni to I" AUTOR: Marián Vanek KATEDRA: Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá analýzou potřeb a formativní ...
TITLE: Evaluation of school-based prevention programme "Típni to I" AUTHOR: Marián Vanek DEPARTMENT: Department of Psychology SUPERVISOR: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. ABSTRACT: This thesis deals with need assessment ...
TITLE: Evaluation of school-based prevention programme "Típni to I" AUTHOR: Marián Vanek DEPARTMENT: Department of Psychology SUPERVISOR: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. ABSTRACT: This thesis deals with need assessment ...
Reflexe zkušeností se školou u chlapců z diagnostického ústavu pro mládež
Reflection of experience with school of boys from Diagnostic Institute for Youth
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pavlas Martanová, Veronika
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 16. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce využívá analytických metod zakotvené teorie, aby prozkoumala téma "reflexe zkušeností se školou u chlapců z diagnostického ústavu pro mládež". Klade si za cíl porozumět souvislostem subjektivních významů ...
The diploma thesis makes use of qualitative analytical methods of the Grounded Theory to explore the theme of "reflection of experience with school of boys from Diagnostic Institute for Youth". It sets a goal to understand ...
The diploma thesis makes use of qualitative analytical methods of the Grounded Theory to explore the theme of "reflection of experience with school of boys from Diagnostic Institute for Youth". It sets a goal to understand ...
Diagnostika jazykových schopností u dětí s vývojovou dysfázií
Assessment of language skills of specific language impaired children
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Seidlová Málková, Gabriela
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 06. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce Diagnostika jazykových schopností u dětí s vývojovou dysfázií se zabývá dětmi s vývojovou dysfázií v předškolním a raně školním věku (6 až 8 let). Součástí diplomové práce je zmapování zdrojů, které se této ...
Diploma thesis Assessment of language skills of specific language impaired children deals with children with specific language impairment in preschool and early school age (6-8 years). The thesis is to map the resources ...
Diploma thesis Assessment of language skills of specific language impaired children deals with children with specific language impairment in preschool and early school age (6-8 years). The thesis is to map the resources ...
Co děti dělají, když si hrají? Úkony hry s panenkou a s autíčkem
What do children do when they play? Acts of game with a doll and a toy car
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Smetáčková, Irena
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 24. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Hra je v předškolním věku klíčovou aktivitou, téma mé práce proto souvisí s úkony hry a úlohou hraček v tomto období. Cílem výzkumu je zmapovat herní činnosti s hračkami, především s panenkou a s autíčky, které jsou pro ...
Game is a key activity in preschool age, theme of my thesis is therefore related to acts of game and a role of toys in this particular age. Aim of my research is to describe gaming activities with toys, primarily with a ...
Game is a key activity in preschool age, theme of my thesis is therefore related to acts of game and a role of toys in this particular age. Aim of my research is to describe gaming activities with toys, primarily with a ...
Syndrom vyhoření a copingové strategie v učitelské profesi
Teacher Burnout and Coping Strategies
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Smetáčková, Irena
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 18. 01. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce si klade za cíl popsat problematiku syndromu vyhoření u učitelů na základních školách v Česku a určit jimi nejčastěji užívané copingové strategie v boji proti pracovnímu stresu, jenž je s problematikou ...
The purpose of the present study is firstly to investigate the problem of burnout among primary and secondary school teachers in the Czech Republic, secondly to explore the use of coping strategies against the occupational ...
The purpose of the present study is firstly to investigate the problem of burnout among primary and secondary school teachers in the Czech Republic, secondly to explore the use of coping strategies against the occupational ...
Strach v úkolové situaci v matematice
Anxiety in the School Task Situation in Mathematics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pavelková, Isabella
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 16. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Žákovský strach a úzkost jsou jevem, se kterým se běžně můžeme ve školním prostředí setkat a který může představovat podstatný mimointelektový faktor ovlivňující kvalitu školní práce žáků. V odborné literatuře se můžeme ...
Test anxiety is a phenomenon that can be commonly encountered at school. Test anxiety can be seen as a substantial non-intellectual factor affecting the quality of pupils' school work. In the literature we can find a form ...
Test anxiety is a phenomenon that can be commonly encountered at school. Test anxiety can be seen as a substantial non-intellectual factor affecting the quality of pupils' school work. In the literature we can find a form ...