Hledat
Zobrazují se záznamy 1-5 z 5
Způsob výuky kombinatoriky na střední škole a jeho vliv na řešitelské strategie žáků
Ways of Teaching Combinatorics at the Secondary School and their Influence on Pupils' Solving Strategies
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 13. 01. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá způsoby výuky kombinatoriky na střední škole. Konkrétně jsem analyzovala vybrané učebnice středních škol z hlediska zavedení pojmů a operací kombinatoriky a z hlediska typů použitých úloh. Dále ...
The diploma thesis deals with ways of teaching combinatorics at a secondary school. Specifically, I analyzed selected mathematics textbooks for secondary schools in terms of introducing concepts and operations of combinatorics ...
The diploma thesis deals with ways of teaching combinatorics at a secondary school. Specifically, I analyzed selected mathematics textbooks for secondary schools in terms of introducing concepts and operations of combinatorics ...
Práce s pomůckami v geometrii 1. st. ZŠ
Use of teaching aids in geometry of primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jirotková, Darina
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 13. 01. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: diplomové práce: Tématem diplomové práce jsou učební pomůcky pro výuku geometrie na 1. stupni základní školy. Teoretická část představuje možné přínosy užívání učebních pomůcek v souvislosti s poznávacím procesem žáka a ...
of the thesis:: The topic of the thesis are aids for teaching geometry at the primary school. The theoretical part presents the potential benefits of the teaching aids use in connection with the cognitive process of the ...
of the thesis:: The topic of the thesis are aids for teaching geometry at the primary school. The theoretical part presents the potential benefits of the teaching aids use in connection with the cognitive process of the ...
Číselné vztahy u žáků třetího ročníku
Numerical relationships with third grade students
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hejný, Milan
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 19. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce je průřezem mého zkoumání myšlení žáků v prostředí čísel, vnímaného prostřednictvím jejich pohybů očí, rukou a jiných gestikulačních projevů spojených s doprovodným ústním komentářem. S odhalováním číselných ...
This work is cross-examining of thinking pupils in an environment of numbers, perceived through their eye movements, hands and other gestural expressions associated with an accompanying oral commentary. First personal ...
This work is cross-examining of thinking pupils in an environment of numbers, perceived through their eye movements, hands and other gestural expressions associated with an accompanying oral commentary. First personal ...
Žákovské pojetí pravidelnosti
Student's conception of regularity
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 04. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce je náhledem do pojetí pravidelnosti v matematice. Jsou rozebrány možné pří- stupy k pojmu pravidelnost v rámci matematiky, představeny vlastnosti a vztahy pravidel- ných geometrických útvarů a na základě analýzy ...
This paper is a view into the conception of regularity in mathematics. Possible approaches to the concept of regularity in mathematics are dicussed. There is a presentation of the characteristics and relations of regular ...
This paper is a view into the conception of regularity in mathematics. Possible approaches to the concept of regularity in mathematics are dicussed. There is a presentation of the characteristics and relations of regular ...
Řešení úloh o objemu a povrchu těles žáky 9. ročníku ZŠ
Solving of problems dealing with volume and surface in the three-dimensional space by 15-16-year old pupils (9th grade)
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 04. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tématem mé diplomové práce řešení úloh o objemu a povrchu těles Cílem práce je sestavit vlastní didaktický test a analyzovat postupy řešení matematických úloh u žáků devátého ročníku ZŠ Amálská, porovnat výsledky dosažené ...
The topic of my diploma thesis is the solution to exercises of volume and surface of 3D solids. The aim of the thesis is to make own didactic test and to analyse the methods of solution to math exercises in the 9th grade ...
The topic of my diploma thesis is the solution to exercises of volume and surface of 3D solids. The aim of the thesis is to make own didactic test and to analyse the methods of solution to math exercises in the 9th grade ...