Show simple item record

Impact of Social Media Use on the Need and Quantity of Physical Social Interaction among Teenagers of Age from 14 to 16 Years
dc.contributor.advisorHrůzová, Andrea
dc.creatorPěstová, Kristýna
dc.date.accessioned2024-04-08T13:18:23Z
dc.date.available2024-04-08T13:18:23Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187946
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on how adolescents between the ages of fourteen and sixteen interpret the presence and influence of social networks in their relationships with peers and parents. The theoretical section of the thesis is divided into four thematic units devoted to an overview of the current knowledge of the given topic in the literature. The empirical section consists of a description of the progress and results of the research. The research was conducted in the form of qualitative questioning, using the method of semi structured interviews with ten respondents. The individual interviews were recorded, word for word transcribed and analysed in the qualitative data processing program, REQUAL. Six thematic areas related to the aim of the thesis emerged from the analysis of the interviews: spending leisure time, attitude towards social networks, the motive and the manner of using social networks, relationships with friends and peers, relationship with parents and finally, school rules regarding the use of mobile phones. It turned out that using phones as well as being active on social networks are an important part of the respondents 'lives and constitute a significant part of their social communication. Respondents reflected on the positive and negative effects of using social networks,...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na to, jakým způsobem adolescenti ve věku od čtrnácti do šestnácti let interpretují přítomnost a vliv sociálních sítí ve svých vztazích s vrstevníky a rodiči. Teoretická část práce je rozdělena na čtyři tematické celky věnující se přehledu dosavadních poznatků daného tématu v odborné literatuře. Empirická část je tvořena popisem průběhu a výsledků výzkumu. Výzkum byl proveden formou kvalitativního dotazování, metodou polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty. Jednotlivé rozhovory byly nahrávány, doslovně přepisovány a analyzovány v programu zpracování kvalitativních dat, REQUALu. Z analýzy rozhovorů vyplynulo šest tematických okruhů souvisejících s cílem práce: trávení volného času, postoj k sociálním sítím, důvod a způsob užívání sociálních sítí, vztahy s přáteli a vrstevníky, vztah s rodiči a pravidla školy ohledně užívání telefonů. Ukázalo se, že využívání telefonů a aktivita na sociálních sítích jsou důležitou součástí života respondentů a tvoří významnou část jejich sociální komunikace. Respondenti reflektovali pozitivní i negativní dopady využívání sociální sítí, nicméně při tendenci podceňovat jejich negativní vliv na ně samotné. Práce také reflektuje a prohlubuje dosavadní poznatky z české a zahraniční odborné literatury ke zkoumanému tématu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsociální médiacs_CZ
dc.subjectsekundární socializacecs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectfyzické sociální interakce,základní školacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectsecondary socialisationen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectphysical socialinteractionsen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.titleVliv sociálních sítích na potřebu a množství fyzické sociální interakce u dospívajících ve věku od 14 do 16 letcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-22
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId251071
dc.title.translatedImpact of Social Media Use on the Need and Quantity of Physical Social Interaction among Teenagers of Age from 14 to 16 Yearsen_US
dc.contributor.refereeProcházková, Barbora
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with specialisation in Social Anthropologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie se specializací Sociální antropologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie se specializací Sociální antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with specialisation in Social Anthropologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na to, jakým způsobem adolescenti ve věku od čtrnácti do šestnácti let interpretují přítomnost a vliv sociálních sítí ve svých vztazích s vrstevníky a rodiči. Teoretická část práce je rozdělena na čtyři tematické celky věnující se přehledu dosavadních poznatků daného tématu v odborné literatuře. Empirická část je tvořena popisem průběhu a výsledků výzkumu. Výzkum byl proveden formou kvalitativního dotazování, metodou polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty. Jednotlivé rozhovory byly nahrávány, doslovně přepisovány a analyzovány v programu zpracování kvalitativních dat, REQUALu. Z analýzy rozhovorů vyplynulo šest tematických okruhů souvisejících s cílem práce: trávení volného času, postoj k sociálním sítím, důvod a způsob užívání sociálních sítí, vztahy s přáteli a vrstevníky, vztah s rodiči a pravidla školy ohledně užívání telefonů. Ukázalo se, že využívání telefonů a aktivita na sociálních sítích jsou důležitou součástí života respondentů a tvoří významnou část jejich sociální komunikace. Respondenti reflektovali pozitivní i negativní dopady využívání sociální sítí, nicméně při tendenci podceňovat jejich negativní vliv na ně samotné. Práce také reflektuje a prohlubuje dosavadní poznatky z české a zahraniční odborné literatury ke zkoumanému tématu.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on how adolescents between the ages of fourteen and sixteen interpret the presence and influence of social networks in their relationships with peers and parents. The theoretical section of the thesis is divided into four thematic units devoted to an overview of the current knowledge of the given topic in the literature. The empirical section consists of a description of the progress and results of the research. The research was conducted in the form of qualitative questioning, using the method of semi structured interviews with ten respondents. The individual interviews were recorded, word for word transcribed and analysed in the qualitative data processing program, REQUAL. Six thematic areas related to the aim of the thesis emerged from the analysis of the interviews: spending leisure time, attitude towards social networks, the motive and the manner of using social networks, relationships with friends and peers, relationship with parents and finally, school rules regarding the use of mobile phones. It turned out that using phones as well as being active on social networks are an important part of the respondents 'lives and constitute a significant part of their social communication. Respondents reflected on the positive and negative effects of using social networks,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV