Využití canisterapie u dětí se syndromem hyperaktivity
Dog Therapy Utilization with Children Affected by Hyperactivity Syndrome
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18400Identifiers
Study Information System: 29640
CU Caralogue: 990010137290106986
Collections
- Kvalifikační práce [9391]
Author
Advisor
Referee
Horázná, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Adapted Physical and Occupational Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Název práce: Využití canisterapie u dětí se syndromem hyperaktivity Cíl práce: Zjistit, zda jsou děti s hyperaktivitou schopné se zklidnit, pracovat a relaxovat v průběhu canisterapeutické lekce a po jak dlouhou dobu. Dílčím cílem bylo také zjistit, zda dojde během lekce ke změně jejich emočního ladění. Metoda: Výzkum byl založen na strukturovaném pozorovant tří dětí se syndromem hyperaktivity. Snížení motorického neklidu v průběhu canisterapeutické lekce mělo prokázat pozitivní vliv použité terapie. Sledování jsme prováděli opakovaně, abychom ověřili, zda má terapie dlouhodobé účinky. K vyhodnocení pozorovatelé využívali pětistupňovou škálu. Pro výzkum byly v kasuistikách dětí použity osobní dokumenty z pedagogicko - psychologického vyšetření. Výsledky: Potvrzují předpoklad, že se během canisterapie prodlouží čas, po který se děti s hyperaktivitou dokáží soustředit na zadanou práci. Canisterapii lze využít jako podpůrnou léčebnou metodu u dětí se syndromem hyperaktivity. Klíčová slova: canisterapie, animoterapie, zoonózv. hvoeraktivita. ADHD. polohování.... ... . .. . ...... . ....
Title of Diploma Thesis: Dog therapy utilization with children affected by hyperactivity syndrome Aim of Diploma Thesis: Identify whether and how long the children with hyperactivity syndrome are able to calm down, work and relax during the dog therapy lesson. Methods: Research has been based on the structured monitoring of three children with hyperactivity syndrome. Reduction of motion fidget during the dog therapy lesson should proofpositive influence ofthe therapy. Monitoring was repeated to confirm long time effect ofthe therapy. Evaluation by observers has been based on five grades scale. For research has been used in children care reports persona! documents from pedagogic- psychology examination. Results: The assumption, that during dog therapy lesson are children with hyperactivity syndrome able to concentrate on their work longer time, is confirmed. It is possible to use dog therapy as a supporting curative method for children with hyperactivity syndrome. Key words: dog therapy, animal therapy, zoonoss, hyperactivity, Attention Deficit Hyperactivity Disorder, positioning
