Stolní hra Agricola a umělá inteligence
Agricola the board game and artificial intelligence
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183061Identifiers
Study Information System: 250863
Collections
- Kvalifikační práce [11322]
Author
Advisor
Referee
Musil, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming and Software Systems
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
29. 6. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
umělá inteligence|stolní hra|AgricolaKeywords (English)
artificial intelligence|board game|AgricolaBakalářská práce na téma umělá inteligence ke hře Agricola se zabývá samotnou implementací hry, počítačem řízeného hráče a vytvořením strategie pro lidského hráče. Vyvinutý program umožňuje v základním rozsahu hru uživatele s počítačem, paralelní simulaci her počítačů proti sobě, analýzu dat a zobrazení historie hry.
Bachelor thesis on artificial intelligence for Agricola deals with the actual implementation of the game, the computer controlled player, and the creation of a strategy for the human player. The developed program allows, in a basic scope, user-computer play, parallel simulation of computer games against each other, data analysis, display of game history.