Recepce českých her v domácích a zahraničních médiích
Reception of Czech games in local and foreign media
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182850Identifiers
Study Information System: 229234
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Švelch, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
23. 6. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Hry, počítačové, digitální, české, recepce, celosvětový úspěch, charakteristika, hodnocení, přijetíKeywords (English)
Games, computer, digital, Czech, reception, worldwide success, characteristics, evaluation, acceptanceVývoji a tvorbě digitálních her se v současné době mohou věnovat jak talentovaní jednotlivci, tak velká herní studia. Herní průmysl se v posledním desetiletí usadil na trůnu nejvýdělečnějšího odvětví zábavního průmyslu. Jeho roční obrat činí 180 miliard USD, zatímco filmový průmysl generuje ročně 100 miliard USD méně. Dosáhnout se svým projektem úspěchu v celosvětovém měřítku je v tomto velmi kompetitivním prostředí nelehkou výzvou. V Čechách se nicméně uspět, bez ohledu na to, jak malá jsme země, podařilo poměrně velkému množství projektů. Pětice z nich, každý reprezentující jiný herní žánr, tvoří základ výzkumného korpusu této práce, jejíž záměrem je jednak sledovat, zda je geografický původ hry faktorem, kterému zahraniční herní žurnalisté přikládají určitý význam, a ve druhé řadě pak pokusit se najít a vyvodit společné charakteristiky sledovaných her, které je pomohly dovést až k jejich celosvětovému úspěchu, a analyzovat, zdali je v nich možné vysledovat vliv našeho sdíleného socio-kulturního prostředí. Z provedené analýzy vyplývá, že ačkoli český původ sledovaných her nehraje u autorů sebraných textů významnou roli, z charakteristik, kterými jsou jimi hry popisovány, je možné vyvodit podobné přístupy tvůrců k herním žánrům a v nich zažitým principům a mechanismům, na jejichž základě je možné...
Recently, both skilled individuals and large game studios can devote themselves to the development and creation of digital games. In the last decade, the gaming industry has established itself as the most profitable branch of the entertainment industry. Its annual turnover reached 180 billion USD, while the film industry generates annually 100 billion USD less. However, achieving success with your project on a global scale is not an easy challenge in this very competitive environment. Nevertheless, a relatively large number of projects have succeeded in the Czech Republic, regardless of how small a country we are. Five of them, each representing a different game genre, form the basis of the research corpus of this work, the purpose of which is to observe firstly whether the geographical origin of the game is a factor to which foreign game journalists attach a certain importance, and secondly to try to find common characteristics of the observed games, that led to their worldwide success, and to analyze whether it is possible to trace the influence of our shared socio-cultural environment in them. The analysis shows that although the Czech origin of the monitored games does not play a significant role for the authors of the collected texts, from the characteristics with which the games are described...