Show simple item record

Reception of Czech games in local and foreign media
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorDovole, David
dc.date.accessioned2023-07-24T14:19:20Z
dc.date.available2023-07-24T14:19:20Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182850
dc.description.abstractRecently, both skilled individuals and large game studios can devote themselves to the development and creation of digital games. In the last decade, the gaming industry has established itself as the most profitable branch of the entertainment industry. Its annual turnover reached 180 billion USD, while the film industry generates annually 100 billion USD less. However, achieving success with your project on a global scale is not an easy challenge in this very competitive environment. Nevertheless, a relatively large number of projects have succeeded in the Czech Republic, regardless of how small a country we are. Five of them, each representing a different game genre, form the basis of the research corpus of this work, the purpose of which is to observe firstly whether the geographical origin of the game is a factor to which foreign game journalists attach a certain importance, and secondly to try to find common characteristics of the observed games, that led to their worldwide success, and to analyze whether it is possible to trace the influence of our shared socio-cultural environment in them. The analysis shows that although the Czech origin of the monitored games does not play a significant role for the authors of the collected texts, from the characteristics with which the games are described...en_US
dc.description.abstractVývoji a tvorbě digitálních her se v současné době mohou věnovat jak talentovaní jednotlivci, tak velká herní studia. Herní průmysl se v posledním desetiletí usadil na trůnu nejvýdělečnějšího odvětví zábavního průmyslu. Jeho roční obrat činí 180 miliard USD, zatímco filmový průmysl generuje ročně 100 miliard USD méně. Dosáhnout se svým projektem úspěchu v celosvětovém měřítku je v tomto velmi kompetitivním prostředí nelehkou výzvou. V Čechách se nicméně uspět, bez ohledu na to, jak malá jsme země, podařilo poměrně velkému množství projektů. Pětice z nich, každý reprezentující jiný herní žánr, tvoří základ výzkumného korpusu této práce, jejíž záměrem je jednak sledovat, zda je geografický původ hry faktorem, kterému zahraniční herní žurnalisté přikládají určitý význam, a ve druhé řadě pak pokusit se najít a vyvodit společné charakteristiky sledovaných her, které je pomohly dovést až k jejich celosvětovému úspěchu, a analyzovat, zdali je v nich možné vysledovat vliv našeho sdíleného socio-kulturního prostředí. Z provedené analýzy vyplývá, že ačkoli český původ sledovaných her nehraje u autorů sebraných textů významnou roli, z charakteristik, kterými jsou jimi hry popisovány, je možné vyvodit podobné přístupy tvůrců k herním žánrům a v nich zažitým principům a mechanismům, na jejichž základě je možné...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectGamesen_US
dc.subjectcomputeren_US
dc.subjectdigitalen_US
dc.subjectCzechen_US
dc.subjectreceptionen_US
dc.subjectworldwide successen_US
dc.subjectcharacteristicsen_US
dc.subjectevaluationen_US
dc.subjectacceptanceen_US
dc.subjectHrycs_CZ
dc.subjectpočítačovécs_CZ
dc.subjectdigitálnícs_CZ
dc.subjectčeskécs_CZ
dc.subjectrecepcecs_CZ
dc.subjectcelosvětový úspěchcs_CZ
dc.subjectcharakteristikacs_CZ
dc.subjecthodnocenícs_CZ
dc.subjectpřijetícs_CZ
dc.titleRecepce českých her v domácích a zahraničních médiíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-23
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId229234
dc.title.translatedReception of Czech games in local and foreign mediaen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csVývoji a tvorbě digitálních her se v současné době mohou věnovat jak talentovaní jednotlivci, tak velká herní studia. Herní průmysl se v posledním desetiletí usadil na trůnu nejvýdělečnějšího odvětví zábavního průmyslu. Jeho roční obrat činí 180 miliard USD, zatímco filmový průmysl generuje ročně 100 miliard USD méně. Dosáhnout se svým projektem úspěchu v celosvětovém měřítku je v tomto velmi kompetitivním prostředí nelehkou výzvou. V Čechách se nicméně uspět, bez ohledu na to, jak malá jsme země, podařilo poměrně velkému množství projektů. Pětice z nich, každý reprezentující jiný herní žánr, tvoří základ výzkumného korpusu této práce, jejíž záměrem je jednak sledovat, zda je geografický původ hry faktorem, kterému zahraniční herní žurnalisté přikládají určitý význam, a ve druhé řadě pak pokusit se najít a vyvodit společné charakteristiky sledovaných her, které je pomohly dovést až k jejich celosvětovému úspěchu, a analyzovat, zdali je v nich možné vysledovat vliv našeho sdíleného socio-kulturního prostředí. Z provedené analýzy vyplývá, že ačkoli český původ sledovaných her nehraje u autorů sebraných textů významnou roli, z charakteristik, kterými jsou jimi hry popisovány, je možné vyvodit podobné přístupy tvůrců k herním žánrům a v nich zažitým principům a mechanismům, na jejichž základě je možné...cs_CZ
uk.abstract.enRecently, both skilled individuals and large game studios can devote themselves to the development and creation of digital games. In the last decade, the gaming industry has established itself as the most profitable branch of the entertainment industry. Its annual turnover reached 180 billion USD, while the film industry generates annually 100 billion USD less. However, achieving success with your project on a global scale is not an easy challenge in this very competitive environment. Nevertheless, a relatively large number of projects have succeeded in the Czech Republic, regardless of how small a country we are. Five of them, each representing a different game genre, form the basis of the research corpus of this work, the purpose of which is to observe firstly whether the geographical origin of the game is a factor to which foreign game journalists attach a certain importance, and secondly to try to find common characteristics of the observed games, that led to their worldwide success, and to analyze whether it is possible to trace the influence of our shared socio-cultural environment in them. The analysis shows that although the Czech origin of the monitored games does not play a significant role for the authors of the collected texts, from the characteristics with which the games are described...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV