dc.contributor.advisor | Švelch, Jaroslav | |
dc.creator | Dovole, David | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T14:19:20Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T14:19:20Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/182850 | |
dc.description.abstract | Recently, both skilled individuals and large game studios can devote themselves to the development and creation of digital games. In the last decade, the gaming industry has established itself as the most profitable branch of the entertainment industry. Its annual turnover reached 180 billion USD, while the film industry generates annually 100 billion USD less. However, achieving success with your project on a global scale is not an easy challenge in this very competitive environment. Nevertheless, a relatively large number of projects have succeeded in the Czech Republic, regardless of how small a country we are. Five of them, each representing a different game genre, form the basis of the research corpus of this work, the purpose of which is to observe firstly whether the geographical origin of the game is a factor to which foreign game journalists attach a certain importance, and secondly to try to find common characteristics of the observed games, that led to their worldwide success, and to analyze whether it is possible to trace the influence of our shared socio-cultural environment in them. The analysis shows that although the Czech origin of the monitored games does not play a significant role for the authors of the collected texts, from the characteristics with which the games are described... | en_US |
dc.description.abstract | Vývoji a tvorbě digitálních her se v současné době mohou věnovat jak talentovaní jednotlivci, tak velká herní studia. Herní průmysl se v posledním desetiletí usadil na trůnu nejvýdělečnějšího odvětví zábavního průmyslu. Jeho roční obrat činí 180 miliard USD, zatímco filmový průmysl generuje ročně 100 miliard USD méně. Dosáhnout se svým projektem úspěchu v celosvětovém měřítku je v tomto velmi kompetitivním prostředí nelehkou výzvou. V Čechách se nicméně uspět, bez ohledu na to, jak malá jsme země, podařilo poměrně velkému množství projektů. Pětice z nich, každý reprezentující jiný herní žánr, tvoří základ výzkumného korpusu této práce, jejíž záměrem je jednak sledovat, zda je geografický původ hry faktorem, kterému zahraniční herní žurnalisté přikládají určitý význam, a ve druhé řadě pak pokusit se najít a vyvodit společné charakteristiky sledovaných her, které je pomohly dovést až k jejich celosvětovému úspěchu, a analyzovat, zdali je v nich možné vysledovat vliv našeho sdíleného socio-kulturního prostředí. Z provedené analýzy vyplývá, že ačkoli český původ sledovaných her nehraje u autorů sebraných textů významnou roli, z charakteristik, kterými jsou jimi hry popisovány, je možné vyvodit podobné přístupy tvůrců k herním žánrům a v nich zažitým principům a mechanismům, na jejichž základě je možné... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Games | en_US |
dc.subject | computer | en_US |
dc.subject | digital | en_US |
dc.subject | Czech | en_US |
dc.subject | reception | en_US |
dc.subject | worldwide success | en_US |
dc.subject | characteristics | en_US |
dc.subject | evaluation | en_US |
dc.subject | acceptance | en_US |
dc.subject | Hry | cs_CZ |
dc.subject | počítačové | cs_CZ |
dc.subject | digitální | cs_CZ |
dc.subject | české | cs_CZ |
dc.subject | recepce | cs_CZ |
dc.subject | celosvětový úspěch | cs_CZ |
dc.subject | charakteristika | cs_CZ |
dc.subject | hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | přijetí | cs_CZ |
dc.title | Recepce českých her v domácích a zahraničních médiích | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-06-23 | |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 229234 | |
dc.title.translated | Reception of Czech games in local and foreign media | en_US |
dc.contributor.referee | Švelch, Jan | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Vývoji a tvorbě digitálních her se v současné době mohou věnovat jak talentovaní jednotlivci, tak velká herní studia. Herní průmysl se v posledním desetiletí usadil na trůnu nejvýdělečnějšího odvětví zábavního průmyslu. Jeho roční obrat činí 180 miliard USD, zatímco filmový průmysl generuje ročně 100 miliard USD méně. Dosáhnout se svým projektem úspěchu v celosvětovém měřítku je v tomto velmi kompetitivním prostředí nelehkou výzvou. V Čechách se nicméně uspět, bez ohledu na to, jak malá jsme země, podařilo poměrně velkému množství projektů. Pětice z nich, každý reprezentující jiný herní žánr, tvoří základ výzkumného korpusu této práce, jejíž záměrem je jednak sledovat, zda je geografický původ hry faktorem, kterému zahraniční herní žurnalisté přikládají určitý význam, a ve druhé řadě pak pokusit se najít a vyvodit společné charakteristiky sledovaných her, které je pomohly dovést až k jejich celosvětovému úspěchu, a analyzovat, zdali je v nich možné vysledovat vliv našeho sdíleného socio-kulturního prostředí. Z provedené analýzy vyplývá, že ačkoli český původ sledovaných her nehraje u autorů sebraných textů významnou roli, z charakteristik, kterými jsou jimi hry popisovány, je možné vyvodit podobné přístupy tvůrců k herním žánrům a v nich zažitým principům a mechanismům, na jejichž základě je možné... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Recently, both skilled individuals and large game studios can devote themselves to the development and creation of digital games. In the last decade, the gaming industry has established itself as the most profitable branch of the entertainment industry. Its annual turnover reached 180 billion USD, while the film industry generates annually 100 billion USD less. However, achieving success with your project on a global scale is not an easy challenge in this very competitive environment. Nevertheless, a relatively large number of projects have succeeded in the Czech Republic, regardless of how small a country we are. Five of them, each representing a different game genre, form the basis of the research corpus of this work, the purpose of which is to observe firstly whether the geographical origin of the game is a factor to which foreign game journalists attach a certain importance, and secondly to try to find common characteristics of the observed games, that led to their worldwide success, and to analyze whether it is possible to trace the influence of our shared socio-cultural environment in them. The analysis shows that although the Czech origin of the monitored games does not play a significant role for the authors of the collected texts, from the characteristics with which the games are described... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | E | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |