Komunikace britské královské rodiny v roce 2021 na sociální síti Instagram a její vliv na mínění generace Z
The communication of the British Royal family in 2021 on Instagram and its influence on the opinion of the generation Z
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182478Identifiers
Study Information System: 251907
Collections
- Kvalifikační práce [17632]
Author
Advisor
Referee
Halada, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
20. 6. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Britská královská rodina, komunikace, sociální sítě, generace Z, Instagram, public relationsKeywords (English)
British Royal Family, communication, social media, generation Z, Instagram, public relationsTato bakalářská práce zkoumá vliv komunikace britské královské rodiny na Instagramu na mínění generace Z. Nejprve představuje teorii public relations a použití sociálních médií v rámci komunikační strategie, kde rovněž popisuje i jednu z nejvýznamnějších teorií PR, Cutlipovu a Centerovu teorii 7 C. Cílem práce je určit podíl komunikovaných témat na instagramovém profilu @theroyalfamily, zhodnotit kvalitu jejího obsahu a zjistit, jestli má nějaký vliv na mínění generace Z. Výzkum byl rozdělen do třech částí z důvodu různorodých výzkumných otázek; dotazníkového šetření, obsahové analýzy a subjektivní analýzy autorky.
This bachelor thesis examines the influence of the communication of the British Royal Family on the perception of the generation Z. At first it presents the theory of public relations and the usage of social media in the communication strategy, where it also describes one of the most significant theories of PR, the Cutlip's and Center's theory 7 C. This thesis aims to determine the share of communicated topics on @theroyalfamily Instagram profile, to evaluate the quality of its content and to find out if it has any influence on the opinion of the generation Z. The research was divided into three parts due to various research questions: questionnaire survey, content analysis and subjective analysis of the author.