dc.contributor.advisor | Ferklová, Alžběta | |
dc.creator | Šulcová, Helena | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T11:18:43Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T11:18:43Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/180402 | |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis describes the possibilities of linking movement and dance education using drama education. This connection should better comprehensively develop and shape the child's personality. The goal is to find out whether it is possible to connect these aesthetic educations with dramatic education and thus get the most out of the individual educations as much as possible for the comprehensive development of the child. In the theoretical part, my work deals with preschool children, their development and children's play. Children's play is the most natural way to knowledge and education for a child's development. In other chapters, I will describe aesthetic education, which is an integral part of the life of the teacher as well as of the child. It is important to take the work of a teacher seriously and leave nothing to chance. Therefore, in my work, I examine how advantageous this connection is, whether it is functional and, among other things, how it could make their work easier for teachers and better connect the individual areas that we already know from the framework educational program and aesthetic education. In the practical part, I focus on applying the lesson I created, which I apply to several selected kindergartens. The lesson that I created is created in such a way that both... | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce popisuje možnosti propojení pohybové a taneční výchovy pomocí dramatické výchovy. Toto propojení by mělo lépe komplexně rozvíjet a tvarovat osobnost dítěte. Cílem je zjistit, zdali jde tyto estetické výchovy propojit s dramatickou výchovou a dostat tak maximum z jednotlivých výchov co nejvíce pro komplexní rozvoj dítěte. V teoretické části se má práce zabývá předškolním dítětem, jeho vývojem a také dětskou hrou. Dětská hra je pro vývoj dítěte nejpřirozenější cesta k poznání a vzdělávání. V dalších kapitolách se věnuji popisu estetických výchov, které jsou nedílnou součástí života učitelky ale i dítěte. Je důležité brát práci učitelky vážně a neponechat nic náhodě. Proto v práci zkoumám, jak moc je výhodné toto propojení, jestli je funkční a také mimo jiné, jak by to mohlo učitelkám ulehčit jejich práci a lépe propojovat jednotlivé oblasti, které již známe z rámcového vzdělávacího programu a estetické výchovy. V praktické části se zaměřuji na aplikování mnou vytvořené lekce, kterou aplikuji na několik vybraných mateřských školek. Lekce, kterou jsem vytvořila je vytvořena tak, aby aktivity jak pohybové, tak taneční byly propojeny dramatickou výchovou. Následuje rozhovor s učitelkami a díky pozorování dětí, následnému reflektování a rozhovoru s učitelkami doplním dostatečné informace... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Drama education | en_US |
dc.subject | movement education | en_US |
dc.subject | dance education | en_US |
dc.subject | preschool child | en_US |
dc.subject | connection of education | en_US |
dc.subject | game in role | en_US |
dc.subject | Dramatická výchova | cs_CZ |
dc.subject | pohybová výchova | cs_CZ |
dc.subject | taneční výchova | cs_CZ |
dc.subject | předškolní dítě | cs_CZ |
dc.subject | propojení výchov | cs_CZ |
dc.subject | hra v roli | cs_CZ |
dc.title | Možnosti propojení pohybové a taneční výchovy pomocí dramatické výchovy | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-05-16 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 258227 | |
dc.title.translated | Possibilities of connecting exercise and dance education using drama education | en_US |
dc.contributor.referee | Sobková, Ivana | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce popisuje možnosti propojení pohybové a taneční výchovy pomocí dramatické výchovy. Toto propojení by mělo lépe komplexně rozvíjet a tvarovat osobnost dítěte. Cílem je zjistit, zdali jde tyto estetické výchovy propojit s dramatickou výchovou a dostat tak maximum z jednotlivých výchov co nejvíce pro komplexní rozvoj dítěte. V teoretické části se má práce zabývá předškolním dítětem, jeho vývojem a také dětskou hrou. Dětská hra je pro vývoj dítěte nejpřirozenější cesta k poznání a vzdělávání. V dalších kapitolách se věnuji popisu estetických výchov, které jsou nedílnou součástí života učitelky ale i dítěte. Je důležité brát práci učitelky vážně a neponechat nic náhodě. Proto v práci zkoumám, jak moc je výhodné toto propojení, jestli je funkční a také mimo jiné, jak by to mohlo učitelkám ulehčit jejich práci a lépe propojovat jednotlivé oblasti, které již známe z rámcového vzdělávacího programu a estetické výchovy. V praktické části se zaměřuji na aplikování mnou vytvořené lekce, kterou aplikuji na několik vybraných mateřských školek. Lekce, kterou jsem vytvořila je vytvořena tak, aby aktivity jak pohybové, tak taneční byly propojeny dramatickou výchovou. Následuje rozhovor s učitelkami a díky pozorování dětí, následnému reflektování a rozhovoru s učitelkami doplním dostatečné informace... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor's thesis describes the possibilities of linking movement and dance education using drama education. This connection should better comprehensively develop and shape the child's personality. The goal is to find out whether it is possible to connect these aesthetic educations with dramatic education and thus get the most out of the individual educations as much as possible for the comprehensive development of the child. In the theoretical part, my work deals with preschool children, their development and children's play. Children's play is the most natural way to knowledge and education for a child's development. In other chapters, I will describe aesthetic education, which is an integral part of the life of the teacher as well as of the child. It is important to take the work of a teacher seriously and leave nothing to chance. Therefore, in my work, I examine how advantageous this connection is, whether it is functional and, among other things, how it could make their work easier for teachers and better connect the individual areas that we already know from the framework educational program and aesthetic education. In the practical part, I focus on applying the lesson I created, which I apply to several selected kindergartens. The lesson that I created is created in such a way that both... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |