Rizikové chování žáků druhého stupně ZŠ na sociálních sítích
Risky behaviour of lower-secondary school pupils on social media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179421Identifikátory
SIS: 236199
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skutil, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
25. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
pubescent|adolescent|rizikové chování|kyberprostor|kyberšikanaKlíčová slova (anglicky)
pubescent|adolescent|risky behavior|cyberspace|cyberbullyingHlavním tématem diplomové práce je Rizikové chování žáků druhého stupně ZŠ na sociálních sítích. Hlavním cílem práce je zjistit, zda žáci vykazují znaky rizikového chování v tomto prostředí. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se v první kapitole zaměřuje obecně na charakteristiku rizikového chování v reálném prostředí a období dospívání. Druhá kapitola se věnuje kyberprostoru, jakožto specifickému druhu prostředí, ve kterém se rizikové jevy odehrávají. Ve třetí kapitole jsou již konkrétně zmíněny jednotlivé rizikové formy chování, které se v online prostředí odehrávají. Cílem empirické části je zjistit, zda se žáci v kyberprostoru chovají rizikově a jestli mají s nebezpečnými jevy v prostředí vlastní zkušenost. Sběr dat byl proveden kvantitativně. Zvolen byl záměrný výběr škol, do kterých byl zaslán elektronický dotazník. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 263 respondentů z Královehradeckého kraje. Klíčová slova: pubescent, adolescent, rizikové chování, kyberprostor, kyberšikana
The main topic of the thesis is Risky behaviour of lower-secondary school pupils on social media. The main aim of the thesis is to find out whether pupils show signs of risky behaviour in this environment. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part in the first chapter focuses on the characteristics of risk behaviour in real life and adolescence in general. The second chapter focuses on cyberspace as a specific type of environment in which risk phenomena take place. In the third chapter, the different forms of risk behaviour that take place in the online environment are already specifically mentioned. The aim of the empirical part is to find out whether students engage in risky behaviours in cyberspace and whether they have their own experience with dangerous phenomena in the environment. The data collection was conducted quantitatively. A deliberate selection of schools was chosen, to which an electronic questionnaire was sent. A total of 263 respondents from the Hradec Králové Region took part in the survey. Keywords: pubescent, adolescent, risky behaviour, cyberspace, cyberbullying