Příčiny atraktivity videí na platformě YouTube mezi teenagery
The Reason for the Attractiveness of Audiovisual Content Generated by Youtubers for Teenage Audience
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179378Identifikátory
SIS: 228625
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Supa, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
1. 2. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Dospívající publikum, YouTube, youtuber, socializace, parasociální vztah, audiovizuální díloKlíčová slova (anglicky)
Teenage audience, YouTube, youtuber, socialization, parasocial relationship, audiovisual workDiplomová práce mapuje příčiny atraktivity audiovizuálního obsahu generovaného youtubery pro dospívající publikum. Tyto příčiny jsou prozkoumány v kvalitativní analýze na základě focus groups. Rozhovory jsou věnovány motivacím dospívajících ke sledování videí, intenzitě, místnímu kontextu sledování, specifikům, která mladí lidé považují u takového audiovizuálního obsahu za důležitá a diferencím oproti obsahu tradičních médií. Vedle analýzy publika se tato diplomová práce věnuje i kvalitativní obsahové analýze videí českých youtuberů. Mapuje specifika videí, která jsou charakteristická pro platformu YouTube. V diplomové práci jsou analyzovány formální audiovizuální výrazové prostředky, jako kamerové techniky, barevnost, scénografie, grafika, postprodukční úpravy či audio složka díla. Analýza se věnuje i obsahové stránce videí ve formě vystupování a vyjadřování protagonistů a hodnotě předávaných informací. I výzkum audiovizuálních obsahů je zasazen do příslušného teoretického rámce.
The thesis aims to map the reasons for the attractiveness of audiovisual content generated by youtubers for teenage audiences. These causes are explored in a qualitative analysis based on focus groups. The interviews focus on teenagers' motivations for watching videos, intensity, the local context of viewing, the specificities that young people find important in such audiovisual content and the differentiations from traditional media content. In addition to audience analysis, this thesis also focuses on qualitative content analysis of videos of Czech YouTubers. It maps the specifics of videos that are characteristic for the YouTube platform. The thesis analyses formal audiovisual means of expression, such as camera techniques, colour, set design, graphics, post-production editing and the audio component of the work. The analysis also focuses on the content of the videos in the form of the performance and expression of the protagonists and the value of the information conveyed. The research on audiovisual content is also embedded in a relevant theoretical framework.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Prolínání osobnostního PR a komerční sféry na YouTube
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBartoníčková, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Datum obhajoby: 14. 6. 2016 -
The Rise of the YouTube Celebrity: The Migration of Young Audiences from TV to Independent Content Creators
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSedláček, Jakub (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 14. 9. 2016Cílem této práce je poodhalit příčiny náhlého vzestupu tzv. YouTube celebrity a experimentálně ověřit, zda se tvrzení médií že YouTubeři u teenagerů nahradili tradiční celebrity zakládají na pravdě. Práce integruje YouTubery ... -
British YouTube Personalities and the Effects of their Videos on the Vocabulary of Czech Viewers
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBurgonová, Nicole (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 26. 5. 2016