Zobrazit minimální záznam

Speech development in children with Down syndrome supported by alternative communication methods
dc.contributor.advisorOrtová, Marie
dc.creatorGusarova, Anežka
dc.date.accessioned2023-03-22T10:41:30Z
dc.date.available2023-03-22T10:41:30Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178625
dc.description.abstractBakalářská práce "Vývoj řeči u dítěte s Downovým syndromem s podporou alternativní komunikace" zkoumá vývoj řeči u dítěte s Downovým syndromem ve věkovém rozmezí od dvou do pěti let věku a uvádí důvody, proč je řečový vývoj u těchto dětí téměř vždy problematický. Na základě příkladu dobré praxe s jednou z metod alternativní komunikace, konkrétně se znakem do řeči, se snaží práce nastínit důvody, proč jsou manuální znaky a alternativní formy komunikace, které je využívají, vhodnou metodou pro rozvoj komunikace a řeči u dětí s Downovým syndromem. V teoretické části se práce zaměřuje na jednotlivá období řečového vývoje u dítěte s tímto syndromem, dále na alternativní komunikaci a metody, které používají manuální znaky. Detailněji se pak snaží přiblížit metodu znak do řeči. V praktické části bakalářská práce popisuje příklad praxe osobní asistence, práci s alternativní formou komunikace, a řečový vývoj u dívky s Downovým syndromem. Klíčová slova Vývoj řeči, Snížené komunikační schopnosti, Downův syndrom, Alternativní komunikace, Manuální znaky, Znak do řečics_CZ
dc.description.abstractBachelor's thesis "Speech development in children with Down syndrome supported by alternative communication methods" researches speech development in children with Down syndrome between two and five years of age and states the reasons why is speech development in these children almost always problematic. Based on example of good practice of using one of the alternative communication methods, namely "Znak do řeči (eng. Sign in speech)", the thesis tries to outline the reasons why are manual signs and alternative forms of communication that use them, suitable methods for communication and speech development in children with Down syndrome. The theoretical part of the thesis focuses on specific periods of speech development in children with this syndrome, next on alternative communication and methods that use manual signs. The practical part of the thesis describes an example of experience with personal assistance, working with an alternative form of communication, and speech development in a girl with Down syndrome. Keywords Speech development, Reduced communication abilities, Down syndrome, Alternative communication methods, Manual Signs, Sign in speechen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleVývoj řeči u dítěte s Downovým syndromem s podporou alternativní komunikacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-21
dc.description.departmentEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.departmentProtestant theological facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId247415
dc.title.translatedSpeech development in children with Down syndrome supported by alternative communication methodsen_US
dc.contributor.refereeVoldřichová, Michaela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Evangelická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Protestant theological facultyen_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Vývoj řeči u dítěte s Downovým syndromem s podporou alternativní komunikace" zkoumá vývoj řeči u dítěte s Downovým syndromem ve věkovém rozmezí od dvou do pěti let věku a uvádí důvody, proč je řečový vývoj u těchto dětí téměř vždy problematický. Na základě příkladu dobré praxe s jednou z metod alternativní komunikace, konkrétně se znakem do řeči, se snaží práce nastínit důvody, proč jsou manuální znaky a alternativní formy komunikace, které je využívají, vhodnou metodou pro rozvoj komunikace a řeči u dětí s Downovým syndromem. V teoretické části se práce zaměřuje na jednotlivá období řečového vývoje u dítěte s tímto syndromem, dále na alternativní komunikaci a metody, které používají manuální znaky. Detailněji se pak snaží přiblížit metodu znak do řeči. V praktické části bakalářská práce popisuje příklad praxe osobní asistence, práci s alternativní formou komunikace, a řečový vývoj u dívky s Downovým syndromem. Klíčová slova Vývoj řeči, Snížené komunikační schopnosti, Downův syndrom, Alternativní komunikace, Manuální znaky, Znak do řečics_CZ
uk.abstract.enBachelor's thesis "Speech development in children with Down syndrome supported by alternative communication methods" researches speech development in children with Down syndrome between two and five years of age and states the reasons why is speech development in these children almost always problematic. Based on example of good practice of using one of the alternative communication methods, namely "Znak do řeči (eng. Sign in speech)", the thesis tries to outline the reasons why are manual signs and alternative forms of communication that use them, suitable methods for communication and speech development in children with Down syndrome. The theoretical part of the thesis focuses on specific periods of speech development in children with this syndrome, next on alternative communication and methods that use manual signs. The practical part of the thesis describes an example of experience with personal assistance, working with an alternative form of communication, and speech development in a girl with Down syndrome. Keywords Speech development, Reduced communication abilities, Down syndrome, Alternative communication methods, Manual Signs, Sign in speechen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Evangelická teologická fakultacs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV