Zobrazit minimální záznam

Soft power and Nation branding of South Korea: A Case Study of Korean activities in the Czech Republic
dc.contributor.advisorKoudelková, Petra
dc.creatorChyňavová, Anna
dc.date.accessioned2022-10-17T10:58:37Z
dc.date.available2022-10-17T10:58:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176911
dc.description.abstractThe aim of this Diploma Thesis is to explore dynamic development and tendencies of South Korea, focusing mainly on ambitions exhibited in recent decades. By using and defining concepts such as soft power, nation branding and middle power, which are rather new in the academic sphere, the following chapter applies the theoretical background directly on South Korean motives and achievements in terms of positioning itself as a significant player in an international sphere and becoming a country of high repute. This Thesis describes resources, instruments and key agents of soft power, contextualizing important happenings by adding historical or cultural circumstances. These findings serve as the base for the following case study focusing on South Korean soft power in the Czech Republic. To answer the main question of this Thesis, to what extent is South Korea successful in building its positive reputation in the Czech Republic, the qualitative content analysis is used for exploring the content of selected media. Overall findings show that South Korea is mostly reflected in positive light there, especially in connection with advanced technologies, innovations and strong commercial brands. The progress of maintaining the country's good reputation demonstrates the comparison of two periods eleven years...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce si klade za cíl s využitím raných akademických konceptů soft power, nation branding a middle power uchopit dynamický rozvoj a směřování Jižní Koreje v průběhu posledních dekád. Práce nejprve definuje zmíněné termíny, následně je aplikuje na jihokorejské ambice a úspěchy, co se týče budování pozice mezinárodního hráče a získání věhlasné reputace, ať už skrze prosazení jihokorejských značek na světovém trhu, či například vývoz atraktivní kultury. Zmapováním zdrojů, nástrojů a aktérů soft power a také historických a kulturních souvislostí získává práce podklad pro zpracování případové studie, týkající se jihokorejské soft power v České republice. Interpretací výsledků kvalitativní obsahové analýzy vybraných českých médií práce zodpovídá výzkumnou otázku, jak je Jižní Korea v České republice úspěšná z hlediska budování své pozitivní reputace. Mediální obraz reflektuje veskrze pozitivní image země, zejména v souvislosti s vyspělostí v oblasti technologií, inovacemi a silnými značkami na trhu. Porovnáním vybraných časových úseků v rámci jedenáctiletého rozpětí dostáváme také náhled na vývoj obrazu Jižní Koreje, kde je dominantním úspěchem nabytá vnitřní stabilita a vymizení korupčních afér. Výzkum této diplomové práce se soustřeďuje pouze na analýzu zpravodajství, pro hlubší poznání...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSouth Koreaen_US
dc.subjectRepublic of Koreaen_US
dc.subjectSoft poweren_US
dc.subjectNation brandingen_US
dc.subjectCase Studyen_US
dc.subjectJižní Koreacs_CZ
dc.subjectKorejská republikacs_CZ
dc.subjectSoft powercs_CZ
dc.subjectNation brandingcs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.titleSoft power a Nation branding Jižní Koreje: případová studie korejských aktivit v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-15
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId238827
dc.title.translatedSoft power and Nation branding of South Korea: A Case Study of Korean activities in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeHejlová, Denisa
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce si klade za cíl s využitím raných akademických konceptů soft power, nation branding a middle power uchopit dynamický rozvoj a směřování Jižní Koreje v průběhu posledních dekád. Práce nejprve definuje zmíněné termíny, následně je aplikuje na jihokorejské ambice a úspěchy, co se týče budování pozice mezinárodního hráče a získání věhlasné reputace, ať už skrze prosazení jihokorejských značek na světovém trhu, či například vývoz atraktivní kultury. Zmapováním zdrojů, nástrojů a aktérů soft power a také historických a kulturních souvislostí získává práce podklad pro zpracování případové studie, týkající se jihokorejské soft power v České republice. Interpretací výsledků kvalitativní obsahové analýzy vybraných českých médií práce zodpovídá výzkumnou otázku, jak je Jižní Korea v České republice úspěšná z hlediska budování své pozitivní reputace. Mediální obraz reflektuje veskrze pozitivní image země, zejména v souvislosti s vyspělostí v oblasti technologií, inovacemi a silnými značkami na trhu. Porovnáním vybraných časových úseků v rámci jedenáctiletého rozpětí dostáváme také náhled na vývoj obrazu Jižní Koreje, kde je dominantním úspěchem nabytá vnitřní stabilita a vymizení korupčních afér. Výzkum této diplomové práce se soustřeďuje pouze na analýzu zpravodajství, pro hlubší poznání...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this Diploma Thesis is to explore dynamic development and tendencies of South Korea, focusing mainly on ambitions exhibited in recent decades. By using and defining concepts such as soft power, nation branding and middle power, which are rather new in the academic sphere, the following chapter applies the theoretical background directly on South Korean motives and achievements in terms of positioning itself as a significant player in an international sphere and becoming a country of high repute. This Thesis describes resources, instruments and key agents of soft power, contextualizing important happenings by adding historical or cultural circumstances. These findings serve as the base for the following case study focusing on South Korean soft power in the Czech Republic. To answer the main question of this Thesis, to what extent is South Korea successful in building its positive reputation in the Czech Republic, the qualitative content analysis is used for exploring the content of selected media. Overall findings show that South Korea is mostly reflected in positive light there, especially in connection with advanced technologies, innovations and strong commercial brands. The progress of maintaining the country's good reputation demonstrates the comparison of two periods eleven years...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV