První pomoc v rámci středního vzdělávání
First Aid in Secondary Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175771Identifikátory
SIS: 215665
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Prokešová, Eva
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství
Datum obhajoby
7. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Střední škola, školská legislativa, vyučovací metody, život ohrožující stavy, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací programKlíčová slova (anglicky)
High School, School Legislation, Teaching Methods, Life Threatening Conditions, Framework Education Programme, School Education ProgrammeNázev: První pomoc v rámci středního vzdělávání Cíle: Cílem práce je srovnání znalostí první pomoci žáků vybraných středních škol v Karlových Varech a dále jejich případný vztah k počtu vyučovacích hodin s tematikou první pomoci a k použitým vyučovacím metodám. Metody: V naší teoreticko-výzkumné práci jsme použili metodu analýzy a metodu komparace. Analyzovány byly dostupné školské dokumenty, data získaná při testování znalostí žáků a data získaná pomocí anketního šetření od učitelů. Sběr dat probíhal pomocí vytvořeného testu a anketního šetření. Následovalo srovnání dat. Výzkumný soubor tvořilo 82 žáků a 4 učitelé ze 4 vybraných středních škol v Karlových Varech. Výsledky: Zjistili jsme minimální rozdíly ve znalostech první pomoci u žáků vybraných středních škol v Karlových Varech. Nenašli jsme přímou souvislost mezi znalostmi žáků a počtem vyučovacích hodin první pomoci a použitým vyučovacím metodám. Klíčová slova: Střední škola, školská legislativa, vyučovací metody, život ohrožující stavy, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program
Title: First Aid in Secondary Education Objectives: The aim of the thesis is to compare the knowledge of first aid students of selected secondary schools in Karlovy Vary and their possible relationship to the number of teaching hours with the topic of first aid and the teaching methods used. Methods: In our theoretical-research thesis we used the method of analysis and the method of comparison. Available school documents, data obtained during testing of pupils' knowledge and data obtained by means of a survey from teachers were analyzed. Data collection took place using a test and a survey. A comparison of the data followed. The research group consisted of 82 students and 4 teachers from 4 selected secondary schools in Karlovy Vary. Results: We found minimal differences in first aid knowledge among students of selected secondary schools in Karlovy Vary. We did not find a direct link between students' knowledge and the number of first aid lessons and teaching methods used. Keywords: High School, School Legislation, Teaching Methods, Life Threatening Conditions, Framework Education Programme, School Education Programme
