Show simple item record

Motivace ve výuce anglického jazyka u velmi pokročilých studentů
dc.contributor.advisorGráf, Tomáš
dc.creatorHubinová, Veronika
dc.date.accessioned2022-10-04T16:08:24Z
dc.date.available2022-10-04T16:08:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175668
dc.description.abstract(in English): The thesis aims to explore the role of motivation and demotivation in advanced English learners on their journey to make further language progress. Further, the thesis looks at the difference between advanced learners who are studying English major at university (EM) and advanced learners who are not pursuing any academic goals (NEM). The data were drawn from an anonymous online survey (n = 77) and four interviews conducted with two EM respondents and two NEM respondents. Next, the data was coded, and thematic categories were developed. First, the data was analysed together to establish patterns and next, the EM and NEM data was compared. For the quantitative analysis several statistical tests were employed. The interviews were coded based on the emergent themes and subsequently compared with the results from the questionnaires. The findings show that most advanced learners feel either the desire to consciously maintain their level of English or want to improve the weak aspects they observe in their language. Respondents were significantly motivated by intrinsic motivators, such as the wish to fulfill their inner satisfaction, or the desire to feel integrated into the foreign-language culture. As for demotivation, there was no prevailing factor found. However, many respondents...en_US
dc.description.abstract(česky) Cílem práce je prozkoumat roli motivace a demotivace u pokročilých studentů angličtiny na jejich cestě za jazykovým pokrokem. Dále se práce zabývá rozdílem mezi pokročilými studenty, kteří studují anglický obor na vysoké škole (EM), a pokročilými studenty, kteří žádn angličtině = 77) a čtyř rozhovorů provedených se dvěma respondenty z řad EM a dvěma respondenty z řad NEM. Poté byla data kódována a byly vytvořeny tematické ka Pro zjištění tematických vzorců byla data nejprve analyzována společně EM a NEM. Pro kvantitativní analýzu bylo použito několik statistických testů. Rozhovory byly kódovány na základě vzniklých a následně Zjištění ukazují, že většina pokročilých studentů pociťuje buď touhu vědomě si udržet úroveň angličtiny, nebo chce zlepšit slabé stránky, které mně motivováni vnitřními motivátory, jako je přání naplnit své vnitřní uspokojení nebo touha cítit se integrov do cizojazyčné kultury. demotivační kategorii nebyl zjištěn žádný převažující faktor. Mnoho respondentů však uvedlo, že je nespokojeno s nedostatkem zdrojů pro pokročilé studium jazyka a možností s rodilými mluvčími. Učení tedy vyžaduje vysokou míru samostatnosti a je ve své podstatě poměrně pasivním procesem. Pokročilí studenti volí jazykové zdroje, které dostupné a souvisejí s všudypřítomnou užitečností a potřebností...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMotivace|velmi pokročilí studenti|pokročilost|výuka druhého jazykaen_US
dc.subjectMotivace|velmi pokročilí studenti|pokročilost|výuka druhého jazykacs_CZ
dc.titleMotivation in ELT of Advanced Learnersen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-07
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId240318
dc.title.translatedMotivace ve výuce anglického jazyka u velmi pokročilých studentůcs_CZ
dc.contributor.refereeLuef, Eva Maria
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky) Cílem práce je prozkoumat roli motivace a demotivace u pokročilých studentů angličtiny na jejich cestě za jazykovým pokrokem. Dále se práce zabývá rozdílem mezi pokročilými studenty, kteří studují anglický obor na vysoké škole (EM), a pokročilými studenty, kteří žádn angličtině = 77) a čtyř rozhovorů provedených se dvěma respondenty z řad EM a dvěma respondenty z řad NEM. Poté byla data kódována a byly vytvořeny tematické ka Pro zjištění tematických vzorců byla data nejprve analyzována společně EM a NEM. Pro kvantitativní analýzu bylo použito několik statistických testů. Rozhovory byly kódovány na základě vzniklých a následně Zjištění ukazují, že většina pokročilých studentů pociťuje buď touhu vědomě si udržet úroveň angličtiny, nebo chce zlepšit slabé stránky, které mně motivováni vnitřními motivátory, jako je přání naplnit své vnitřní uspokojení nebo touha cítit se integrov do cizojazyčné kultury. demotivační kategorii nebyl zjištěn žádný převažující faktor. Mnoho respondentů však uvedlo, že je nespokojeno s nedostatkem zdrojů pro pokročilé studium jazyka a možností s rodilými mluvčími. Učení tedy vyžaduje vysokou míru samostatnosti a je ve své podstatě poměrně pasivním procesem. Pokročilí studenti volí jazykové zdroje, které dostupné a souvisejí s všudypřítomnou užitečností a potřebností...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The thesis aims to explore the role of motivation and demotivation in advanced English learners on their journey to make further language progress. Further, the thesis looks at the difference between advanced learners who are studying English major at university (EM) and advanced learners who are not pursuing any academic goals (NEM). The data were drawn from an anonymous online survey (n = 77) and four interviews conducted with two EM respondents and two NEM respondents. Next, the data was coded, and thematic categories were developed. First, the data was analysed together to establish patterns and next, the EM and NEM data was compared. For the quantitative analysis several statistical tests were employed. The interviews were coded based on the emergent themes and subsequently compared with the results from the questionnaires. The findings show that most advanced learners feel either the desire to consciously maintain their level of English or want to improve the weak aspects they observe in their language. Respondents were significantly motivated by intrinsic motivators, such as the wish to fulfill their inner satisfaction, or the desire to feel integrated into the foreign-language culture. As for demotivation, there was no prevailing factor found. However, many respondents...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV