Show simple item record

The Golden Section
dc.contributor.advisorŠarounová, Alena
dc.creatorChmelíková, Vlasta
dc.date.accessioned2017-04-12T11:06:47Z
dc.date.available2017-04-12T11:06:47Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17533
dc.description.abstractTento text vznikl především jako zvdělávací materiál pro učitele matematiky a desriptivní geometrie na středních školách, ale je vhodný i pro studenty středních a vysokých škol a další zájemce o problematiku zlatého řežu. Práce obsahuje výpočet a vlastnosti zlatého čísla, různé druhy konstrukcí zlatého řezu, jeho výskyt a užití v planimetrii a stereometrii, historický vývoj zlatého řezu a jeho souvislost s uměním, architekurou, přírodou, psychologií aj. Dále jsou připojeny ukázky úloh ze starších učebnic a návrhy pracovních listů pro zpestření hodin matematiky.cs_CZ
dc.description.abstractThis text has been written especially as an educational material for secondary school teachers of mathematics and despriptive geometry, however it can be interesting also for students of secondary schools and universities and for another persons interested in problems of the golden section. The thesis includes a calculation and properties of the golden number, several construction methods of the golden section, its occurence and use in plane and solid geometry, history of the golden section and its connections with art, architecture, nature, psychology, etc. In addition, there are added examples from older textbooks and proposals of the jobsheets for improvement of the mathematics lessons.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleZlatý řezcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-25
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId46146
dc.title.translatedThe Golden Sectionen_US
dc.contributor.refereeHromadová, Jana
dc.identifier.aleph001163703
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství matematiky - deskriptivní geometrie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Mathematics and Descriptive Geometry at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
thesis.degree.programMathematicsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství matematiky - deskriptivní geometrie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Mathematics and Descriptive Geometry at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTento text vznikl především jako zvdělávací materiál pro učitele matematiky a desriptivní geometrie na středních školách, ale je vhodný i pro studenty středních a vysokých škol a další zájemce o problematiku zlatého řežu. Práce obsahuje výpočet a vlastnosti zlatého čísla, různé druhy konstrukcí zlatého řezu, jeho výskyt a užití v planimetrii a stereometrii, historický vývoj zlatého řezu a jeho souvislost s uměním, architekurou, přírodou, psychologií aj. Dále jsou připojeny ukázky úloh ze starších učebnic a návrhy pracovních listů pro zpestření hodin matematiky.cs_CZ
uk.abstract.enThis text has been written especially as an educational material for secondary school teachers of mathematics and despriptive geometry, however it can be interesting also for students of secondary schools and universities and for another persons interested in problems of the golden section. The thesis includes a calculation and properties of the golden number, several construction methods of the golden section, its occurence and use in plane and solid geometry, history of the golden section and its connections with art, architecture, nature, psychology, etc. In addition, there are added examples from older textbooks and proposals of the jobsheets for improvement of the mathematics lessons.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV