Zobrazit minimální záznam

Changes in the transition to inclusive education from the perspective of teachers in primary schools
dc.contributor.advisorMazák, Jaromír
dc.creatorZrůstková, Jana
dc.date.accessioned2022-08-24T10:32:33Z
dc.date.available2022-08-24T10:32:33Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175063
dc.description.abstractThe bachelor thesis "Changes in the transition to inclusive education from the perspective of primary school teachers" aims to map the functioning of inclusive education from the perspective of teachers, focus on personal experiences of teachers and bring new knowledge in imperfections that complicate the application of inclusive education system in primary schools. The work is divided into two parts, the theoretical part and the empirical part. The theoretical part contains key concepts related to inclusive education, outlines some important aspects in the transition of mainstream primary schools. This part also describes the roles of individual actors of the inclusive school and their mutual connections. The empirical part deals with research methodology, analysis and interpretation of obtained data. In this part, the opinions of individual cantors are mapped and it aims to bring knowledge in the field of joint education of children in primary schools. The research was inspired by phenomenological research and therefore uses a semi-structured interview that seeks to understand the phenomenon of inclusion from the perspective of a primary school teacher. Keywords Inclusion, inclusive education, elemetary school, pupil with special educational needs, teacheren_US
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská diplomová práce "Změny v rámci přechodu na inkluzivní vzdělávání z pohledu učitelů na ZŠ" má za cíl zmapovat zavádění a fungování inkluzivního vzdělávání pohledem učitelů, zaměřit se na osobní zkušenosti učitelů a přinést nové poznatky ohledně problémů a výzev, které učitelům komplikují aplikování inkluzivního vzdělávacího systému na základních školách. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou část a empirickou část. Teoretická část popisuje klíčové pojmy vztahující se k inkluzivnímu vzdělávání, nastiňuje některé důležité aspekty v rámci přechodu běžných základních škol na společné vzdělávání. Jsou zde popsány role jednotlivých aktérů inkluzivní školy a jejich vzájemné vazby. Empirická část se zabývá metodologií výzkumu, analýzou a intepretací získaných dat. V této části jsou mapovány názory jednotlivých kantorů a má za cíl přinést poznatky v oblasti praxe společného vzdělávání žáků na základních školách. Výzkumné šetření bylo inspirováno fenomenologickým výzkumem a využívá proto polostrukturovaný rozhovor, který slouží k porozumění fenoménu inkluze z pohledu učitele na základní škole. Klíčová slova Inkluze, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní základní škola, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, učitelcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectInclusive educationen_US
dc.titleZměny v rámci přechodu na inkluzivní vzdělávání z pohledu učitelů na ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-17
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId243356
dc.title.translatedChanges in the transition to inclusive education from the perspective of teachers in primary schoolsen_US
dc.contributor.refereeSpitzerová, Markéta
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská diplomová práce "Změny v rámci přechodu na inkluzivní vzdělávání z pohledu učitelů na ZŠ" má za cíl zmapovat zavádění a fungování inkluzivního vzdělávání pohledem učitelů, zaměřit se na osobní zkušenosti učitelů a přinést nové poznatky ohledně problémů a výzev, které učitelům komplikují aplikování inkluzivního vzdělávacího systému na základních školách. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou část a empirickou část. Teoretická část popisuje klíčové pojmy vztahující se k inkluzivnímu vzdělávání, nastiňuje některé důležité aspekty v rámci přechodu běžných základních škol na společné vzdělávání. Jsou zde popsány role jednotlivých aktérů inkluzivní školy a jejich vzájemné vazby. Empirická část se zabývá metodologií výzkumu, analýzou a intepretací získaných dat. V této části jsou mapovány názory jednotlivých kantorů a má za cíl přinést poznatky v oblasti praxe společného vzdělávání žáků na základních školách. Výzkumné šetření bylo inspirováno fenomenologickým výzkumem a využívá proto polostrukturovaný rozhovor, který slouží k porozumění fenoménu inkluze z pohledu učitele na základní škole. Klíčová slova Inkluze, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní základní škola, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, učitelcs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis "Changes in the transition to inclusive education from the perspective of primary school teachers" aims to map the functioning of inclusive education from the perspective of teachers, focus on personal experiences of teachers and bring new knowledge in imperfections that complicate the application of inclusive education system in primary schools. The work is divided into two parts, the theoretical part and the empirical part. The theoretical part contains key concepts related to inclusive education, outlines some important aspects in the transition of mainstream primary schools. This part also describes the roles of individual actors of the inclusive school and their mutual connections. The empirical part deals with research methodology, analysis and interpretation of obtained data. In this part, the opinions of individual cantors are mapped and it aims to bring knowledge in the field of joint education of children in primary schools. The research was inspired by phenomenological research and therefore uses a semi-structured interview that seeks to understand the phenomenon of inclusion from the perspective of a primary school teacher. Keywords Inclusion, inclusive education, elemetary school, pupil with special educational needs, teacheren_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV