Hiporehabilitace v pedagogické a sociální praxi jako prostředek k začleňování handicapovaných dětí do volnočasové zájmové skupiny
Hiporehabilitation in pedagogical and social practice as an integration of handicapped children into the society
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174581Identifikátory
SIS: 232394
Kolekce
- Kvalifikační práce [23970]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Komárková, Tereza
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
integrace|hiporehabilitace|hiporehabilitace v pedagogické a sociální praxiKlíčová slova (anglicky)
integration|hiporehabilitation|hiporehabilitation in pedagogogic and social workTato diplomová práce má za cíl zjistit, zda hiporehabilitace v pedagogické a sociální praxi je vhodným prostředkem k začleňování handicapovaných dětí do skupiny. Výzkum je rozdělen na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část je dělena do tří kapitol, je vysvětlena veškerá terminologie a teorie potřebná k navazující výzkumné části. Pozorování je zapsáno do deníku a následně zpracováno do přehledné tabulky s pozorovanými kategoriemi. Rozsah sledování je stanoven na: vztah klienta s instruktory, vztah klienta s dětmi, komunikace klienta s dětmi, interakce klienta s dětmi, spolupráce klienta s dětmi, samostatnost klienta a posun klientova vývoje. Pozorování je prováděno po dobu 15 týdnů.
This diploma thesis aims to determine whether hyporehabilitation in pedagogical and social practice is a suitable tool of integrating handicapped children into a group. The research is divided into theoretical and research part. The theoretical part is divided into three chapters, all the terminology and theory needed for the subsequent research part is explained. The observation is recorded in a diary and then analyzed and displayed in table with the observed categories. The scope of observation is set at: the client's relationship with instructors, the client's relationship with children, the client's communication with children, the client's interaction with children, the client's cooperation with children, the client's independence and the client's progress. The observation is carried out for 15 weeks.