Zobrazit minimální záznam

Practice of homeschooling in the family
dc.contributor.advisorSedláčková, Daniela
dc.creatorSterziková, Bibiana
dc.date.accessioned2022-07-25T12:19:29Z
dc.date.available2022-07-25T12:19:29Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174564
dc.description.abstract(in English): The Diploma thesis deals with the practice of an alternative form of individual education in a family institution. The aim of the work was to obtain information about family functioning if the obligation to educate at least one child at home is added to the normal duties of family life. The theoretical part deals with concepts that are closely related to this topic and which can describe home education in practice. The practical part describes a research survey that was conducted in four families. Interviews were conducted with parents-educators, and observations were made in families, along with insights into documents and materials that parents have at their disposal or that they created themselves to facilitate education. Thanks to these research methods, case studies have been created to present family life associated with home education. In conclusion, according to the information obtained, home education certainly affects the life of the family and the relationships between its individual members. Each family has its own system in home education, which shows its individuality. Thanks to this, children at home can grow up as unique personalities who will certainly be an enrichment for society. Keywords (in English): homeschooling, the pupil, teaching organization, family...en_US
dc.description.abstract(česky): Diplomová práce se zabývá praktikováním alternativní formy individuálního vzdělávání v instituci rodiny. Cílem práce bylo získat informace o rodinném fungování, pokud se k běžným povinnostem rodinného života přidá povinnost vzdělávat alespoň jedno dítě doma. V teoretické části jsou rozebrány pojmy, které s tímto tématem úzce souvisí a které mohou přiblížit, jak domácí vzdělávání v praxi probíhá. V praktické části je popsáno výzkumné šetření, které bylo uskutečněno ve čtyřech rodinách. S rodiči - vzdělavateli byly provedeny rozhovory, v rodinách bylo uskutečněno pozorování spolu s nahlédnutím do dokumentů a materiálů, které mají rodiče k dispozici, či které si sami vytvořili pro usnadnění vzdělávání. Díky těmto výzkumným metodám byly vytvořeny případové studie, které mohou představit rodinný život spojený s domácím vzděláváním. V závěru vyplývá, že podle získaných informací domácí vzdělávání jistě ovlivňuje život rodiny a vztahy mezi jejími jednotlivými členy. Rodiny mají v domácím vzdělávání nastavený svůj systém, který ukazuje na její individualitu. Díky tomu mohou doma vzdělávané děti vyrůstat jako jedinečné osobnosti, které jistě budou pro společnost obohacením. Klíčová slova (česky): domácí vzdělávání, žák, organizace vyučování, rodinné vztahy, rodinné soužití, primární vzdělávací...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdomácí vzdělávání|žák|organizace vyučování|rodinné vztahy|rodinné soužití|primární vzdělávací prostředícs_CZ
dc.subjecthomeschooling|the pupil|teaching organization|family relationships|family cohabitation|primary educational environmenten_US
dc.titlePraxe domácího vzdělávání v rodiněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-21
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId235651
dc.title.translatedPractice of homeschooling in the familyen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky): Diplomová práce se zabývá praktikováním alternativní formy individuálního vzdělávání v instituci rodiny. Cílem práce bylo získat informace o rodinném fungování, pokud se k běžným povinnostem rodinného života přidá povinnost vzdělávat alespoň jedno dítě doma. V teoretické části jsou rozebrány pojmy, které s tímto tématem úzce souvisí a které mohou přiblížit, jak domácí vzdělávání v praxi probíhá. V praktické části je popsáno výzkumné šetření, které bylo uskutečněno ve čtyřech rodinách. S rodiči - vzdělavateli byly provedeny rozhovory, v rodinách bylo uskutečněno pozorování spolu s nahlédnutím do dokumentů a materiálů, které mají rodiče k dispozici, či které si sami vytvořili pro usnadnění vzdělávání. Díky těmto výzkumným metodám byly vytvořeny případové studie, které mohou představit rodinný život spojený s domácím vzděláváním. V závěru vyplývá, že podle získaných informací domácí vzdělávání jistě ovlivňuje život rodiny a vztahy mezi jejími jednotlivými členy. Rodiny mají v domácím vzdělávání nastavený svůj systém, který ukazuje na její individualitu. Díky tomu mohou doma vzdělávané děti vyrůstat jako jedinečné osobnosti, které jistě budou pro společnost obohacením. Klíčová slova (česky): domácí vzdělávání, žák, organizace vyučování, rodinné vztahy, rodinné soužití, primární vzdělávací...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The Diploma thesis deals with the practice of an alternative form of individual education in a family institution. The aim of the work was to obtain information about family functioning if the obligation to educate at least one child at home is added to the normal duties of family life. The theoretical part deals with concepts that are closely related to this topic and which can describe home education in practice. The practical part describes a research survey that was conducted in four families. Interviews were conducted with parents-educators, and observations were made in families, along with insights into documents and materials that parents have at their disposal or that they created themselves to facilitate education. Thanks to these research methods, case studies have been created to present family life associated with home education. In conclusion, according to the information obtained, home education certainly affects the life of the family and the relationships between its individual members. Each family has its own system in home education, which shows its individuality. Thanks to this, children at home can grow up as unique personalities who will certainly be an enrichment for society. Keywords (in English): homeschooling, the pupil, teaching organization, family...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV