Sport vs. eSport: motivy sledovanosti z pohledu fanoušků
Sport vs. eSport: motives of viewership from the fans' point of view
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/173997Identifiers
Study Information System: 224433
Collections
- Kvalifikační práce [8928]
Author
Advisor
Referee
Jarošík, Richard
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
fanoušek, motivy, sledování, hráč, hry, tvrzeníKeywords (English)
fan, themes, tracking, player, games, claimNázev: Sport vs. eSport: motivy sledovanosti z pohledu fanoušků Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je najít společné nebo rozdílné prvky sportu a esportu, které motivují fanoušky k jeho sledování. Splnění hlavního cíle předchází výběr vhodných motivů. Následně, díky správnému a cílenému působení na jednotlivé motivy, mohou funkcionáři a jednotliví manažeři rozšiřovat a spravovat členskou základnu. Metody: Výzkum byl proveden kvantitativní metodou dotazování v elektronické podobě. Ke sběru dat byl použit elektronický dotazník, distribuovaný přes sociální sítě, díky kterému bylo možné získat odpovědi od 144 respondentů. Výzkumný vzorek byl složen z fanoušků sportu a esportu. Výsledky: Výzkum přinesl bližší pohled na motivy, které vedou fanoušky sportu a esportu k jeho sledování. Výzkum také odhalil podobnost mezi odvětvím sportu a esportu, díky kterému bude možné využít marketingové metody z oblasti sportu na nově rozvíjející se esportové prostředí. Výsledky výzkumu mohou také sloužit marketingovým specialistům, aby mohli vybrat nejpoužitelnější motivy a vytvořit cílená marketingová sdělení. Klíčová slova: fanoušek, motivy, sledování, hráč, hry, tvrzení
Title: Sport vs. eSport: viewership motives from the fans' perspective Objectives: The main aim of this bachelor thesis is to find common or different elements of sport and esports that motivate fans to watch it. The fulfillment of the main objective is preceded by the selection of appropriate motives. Subsequently, through proper and targeted exposure to individual motives, officials and individual managers can expand and manage the membership base. Methods: The research was carried out using a quantitative method of electronic questioning. An electronic questionnaire distributed through social networks was used to collect data, which enabled responses from 144 respondents. The research sample was composed of fans of sports and esports. Results: The research has provided a closer look at the motives that drive fans to watch sports and esports. The research also revealed the similarities between sports and esports industries, which will make it possible to apply marketing methods from sports to the emerging esports environment. The results of the research can also be used by marketers to select the most applicable themes and create targeted marketing messages. Keywords: fan, themes, tracking, player, games, claim