Show simple item record

Sport vs. eSport: motives of viewership from the fans' point of view
dc.contributor.advisorVoráček, Josef
dc.creatorHampel, Jiří
dc.date.accessioned2022-07-25T15:21:17Z
dc.date.available2022-07-25T15:21:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/173997
dc.description.abstractTitle: Sport vs. eSport: viewership motives from the fans' perspective Objectives: The main aim of this bachelor thesis is to find common or different elements of sport and esports that motivate fans to watch it. The fulfillment of the main objective is preceded by the selection of appropriate motives. Subsequently, through proper and targeted exposure to individual motives, officials and individual managers can expand and manage the membership base. Methods: The research was carried out using a quantitative method of electronic questioning. An electronic questionnaire distributed through social networks was used to collect data, which enabled responses from 144 respondents. The research sample was composed of fans of sports and esports. Results: The research has provided a closer look at the motives that drive fans to watch sports and esports. The research also revealed the similarities between sports and esports industries, which will make it possible to apply marketing methods from sports to the emerging esports environment. The results of the research can also be used by marketers to select the most applicable themes and create targeted marketing messages. Keywords: fan, themes, tracking, player, games, claimen_US
dc.description.abstractNázev: Sport vs. eSport: motivy sledovanosti z pohledu fanoušků Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je najít společné nebo rozdílné prvky sportu a esportu, které motivují fanoušky k jeho sledování. Splnění hlavního cíle předchází výběr vhodných motivů. Následně, díky správnému a cílenému působení na jednotlivé motivy, mohou funkcionáři a jednotliví manažeři rozšiřovat a spravovat členskou základnu. Metody: Výzkum byl proveden kvantitativní metodou dotazování v elektronické podobě. Ke sběru dat byl použit elektronický dotazník, distribuovaný přes sociální sítě, díky kterému bylo možné získat odpovědi od 144 respondentů. Výzkumný vzorek byl složen z fanoušků sportu a esportu. Výsledky: Výzkum přinesl bližší pohled na motivy, které vedou fanoušky sportu a esportu k jeho sledování. Výzkum také odhalil podobnost mezi odvětvím sportu a esportu, díky kterému bude možné využít marketingové metody z oblasti sportu na nově rozvíjející se esportové prostředí. Výsledky výzkumu mohou také sloužit marketingovým specialistům, aby mohli vybrat nejpoužitelnější motivy a vytvořit cílená marketingová sdělení. Klíčová slova: fanoušek, motivy, sledování, hráč, hry, tvrzenícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectfanoušekcs_CZ
dc.subjectmotivycs_CZ
dc.subjectsledovánícs_CZ
dc.subjecthráčcs_CZ
dc.subjecthrycs_CZ
dc.subjecttvrzenícs_CZ
dc.subjectfanen_US
dc.subjectthemesen_US
dc.subjecttrackingen_US
dc.subjectplayeren_US
dc.subjectgamesen_US
dc.subjectclaimen_US
dc.titleSport vs. eSport: motivy sledovanosti z pohledu fanouškůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-15
dc.description.departmentManagementcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId224433
dc.title.translatedSport vs. eSport: motives of viewership from the fans' point of viewen_US
dc.contributor.refereeJarošík, Richard
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.disciplineSports Managementen_US
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Managementcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-discipline.enSports Managementen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNázev: Sport vs. eSport: motivy sledovanosti z pohledu fanoušků Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je najít společné nebo rozdílné prvky sportu a esportu, které motivují fanoušky k jeho sledování. Splnění hlavního cíle předchází výběr vhodných motivů. Následně, díky správnému a cílenému působení na jednotlivé motivy, mohou funkcionáři a jednotliví manažeři rozšiřovat a spravovat členskou základnu. Metody: Výzkum byl proveden kvantitativní metodou dotazování v elektronické podobě. Ke sběru dat byl použit elektronický dotazník, distribuovaný přes sociální sítě, díky kterému bylo možné získat odpovědi od 144 respondentů. Výzkumný vzorek byl složen z fanoušků sportu a esportu. Výsledky: Výzkum přinesl bližší pohled na motivy, které vedou fanoušky sportu a esportu k jeho sledování. Výzkum také odhalil podobnost mezi odvětvím sportu a esportu, díky kterému bude možné využít marketingové metody z oblasti sportu na nově rozvíjející se esportové prostředí. Výsledky výzkumu mohou také sloužit marketingovým specialistům, aby mohli vybrat nejpoužitelnější motivy a vytvořit cílená marketingová sdělení. Klíčová slova: fanoušek, motivy, sledování, hráč, hry, tvrzenícs_CZ
uk.abstract.enTitle: Sport vs. eSport: viewership motives from the fans' perspective Objectives: The main aim of this bachelor thesis is to find common or different elements of sport and esports that motivate fans to watch it. The fulfillment of the main objective is preceded by the selection of appropriate motives. Subsequently, through proper and targeted exposure to individual motives, officials and individual managers can expand and manage the membership base. Methods: The research was carried out using a quantitative method of electronic questioning. An electronic questionnaire distributed through social networks was used to collect data, which enabled responses from 144 respondents. The research sample was composed of fans of sports and esports. Results: The research has provided a closer look at the motives that drive fans to watch sports and esports. The research also revealed the similarities between sports and esports industries, which will make it possible to apply marketing methods from sports to the emerging esports environment. The results of the research can also be used by marketers to select the most applicable themes and create targeted marketing messages. Keywords: fan, themes, tracking, player, games, claimen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Managementcs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV