Úroveň pohybových schopností žáků základních škol s odlišnou hodinovou dotací tělesné výchovy.
The level of physical abilities of primary school pupils with different hourly subsidy for physical education.
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/173954Identifiers
Study Information System: 225646
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Peřinová, Radka
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Tělesná výchova, počet hodin tělesné výchovy, základní škola, sportovní výkonKeywords (English)
Physical education, number of lessons of physical education, primary school, sport performanceNázev: Úroveň pohybových schopností žáků základních škol s odlišnou hodinovou dotací tělesné výchovy Cíle: Cílem práce je určit, zda se u žáků ZŠ Benešov Dukelská projeví, že mají již od 6. ročníku větší dotaci tělesné výchovy. Pomocí porovnání s klasickou základní školou zjistit, jak si žáci vedou ve sportovních disciplínách. Metody: Pro naplnění cíle práce využijeme porovnání dvou škol. ZŠ Mnichovice, která má klasický režim tělesné výchovy a ZŠ Dukelská Benešov, která má sportovní rozšíření. Porovnávat budeme výkony žáků v disciplínách Olympijského víceboje. Výsledky: Dle provedeného porovnávání klasické základní školy ZŠ Mnichovice a školy se sportovním rozšířením ZŠ Dukelská Benešov můžeme tvrdit, že se tento vliv ve výsledcích projevil. V jednotlivých skupinách dle sportovního vytížení se opakovaně ukazovaly lepší výsledky u žáků s vyšší hodinovou dotací tělesné výchovy. Taktéž vypovídaly i průměry výkonů ve skupině, kde byly rozdíly mezi žáky s vyšší hodinovou dotací tělesné výchovy a žáky s klasickou hodinovou dotací často velmi markantní. Stejného závěru jsme dosáhli i při porovnání žáků bez ohledu na jejich sportovní činnost mimo tělesnou výchovu. Nejlepší výkony byly zpravidla u žáků s vyšší hodinovou dotací tělesné výchovy, naopak nejhorší výkony byly ve všech případech u žáků bez...
Title: The level of physical abilities of primary school pupils with different hourly subsidy for physical education Objetives: The aim of the work is to determine whether the pupils of the Benešov Dukelská primary school show that they have a larger subsidy of physical education since the 6th grade. Using a comparison with a classic elementary school, find out how students perform in sports. Method used: To reach the goal of the thesis, we will use a comparison of two schools. ZŠ Mnichovice, which has a classic regime of physical education, and ZŠ Dukelská Benešov, which has a sports extension. We will compare the performance of students in the disciplines of Olympic multi- sport. Results: According to the comparison of the classical primary school of the Mnichovice primary school and the school with the sports extension of the Dukelská Benešov primary school, we can claim that this influence was reflected in the results. In individual groups according to sports workload, better results were repeatedly shown for pupils with a higher hourly subsidy of physical education (PE). The averages of performances in the group also showed, where the differences between pupils with a higher hourly subsidy of PE and pupils with a classic hourly subsidy were often very marked. We reached the same conclusion...