Žákovské dovednosti práce s leteckými a družicovými snímky
Students' skills to use aerial and satellite images
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/173433Identifikátory
SIS: 236752
Kolekce
- Kvalifikační práce [19113]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanus, Martin
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Biologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje
Datum obhajoby
6. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
letecký snímek, družicový snímek, dovednost, základní škola, zeměpisPráce se zabývá dovednostmi práce s leteckými a družicovými snímky u žáků druhého stupně základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Cílem práce je sestavit didaktický test, který bude testovat všechny úrovně dovedností práce se snímky. V první polovině práce jsou čtenáři představeny letecké a družicové snímky a dovednosti práce s leteckými a družicovými snímky. Na rešerši literatury, která popisuje předchozí výzkumy v oblasti dovedností práce se snímky, navazují kapitoly zabývající se sestavením didaktického testu a následným pilotním šetřením, které bylo provedeno na 49 žácích základních škol. Na základě analýzy pilotního šetření byly určeny vlastnosti jednotlivých úloh a test byl upraven do finální podoby. Klíčová slova: družicově snímky, letecké snímky, dovednosti, didaktický test, základní škola
The thesis focuses on skills to use aerial and satellite images of students in lower-secondary schools and the corresponding years of grammar schools. The aim of the thesis is to compile an achievement test that will test all levels of skills for work with aerial and satellite images. In the first half of the thesis, readers are theoretically introduced to aerial and satellite images and skills for working with them. The literature review, which describes previous research in the field of skills for working with images, is followed by chapters dealing with the compilation of the achievement test and the subsequent pilot survey, which was conducted on 49 lower- scondary school students. Based on the analysis of the pilot survey, the properties of individual tasks were determined and the test was adjusted to the final form. Keywords: satellite images, aerial images, skills, achievement test, elementary school