Where Games and Stories Meet: Four Frames of Meaning in the City of Mist TTRPG System
Kde se potkávají hry a příběhy: Čtyři rámce významu v herním systému City of Mist
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171517Identifiers
Study Information System: 228042
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Testa, Alessandro
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Sociology
Department
Department of Sociology
Date of defense
31. 1. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Stolní role-playové hry, analýza rámců, vypravěčství, storytelling event, City of Mist, reflexivita, mnohost světů významu, kolaborativní vyprávěníKeywords (English)
Table-top role-playing games, frame analysis, storytelling, storytelling event, City of Mist, reflexivity, multiplicity of worlds of meaning, collaborative storytellingTento text se zaměřuje na zkoumání tzv. Stolových her "na hrdiny", které se vyznačují mimo jiné značnou imerzivitou, pluralitou "světů", ve kterých hráči operují a s tímto spjatou pluralitou rolí, které jsou těmito hráči adoptovány. Klasická studie této plurality publikovaná G. A. Finem inspirovaná prací E. Goffmana a jeho analýzou rámců (srov. Fine 2002) představuje tři z těchto "světů významu"; rámec lidí, rámec hráčů a rámec postav ve hře. Tato práce si klade za cíl rozšířit klasický model G. A. Fina, obohacením tohoto třístupňového modelu přidáním čtvrtého rámce nazvaného "rámec vypravěčů". Přidání rámce vypravěčů kazuje, do jaké míry se rolové hry podobají tzv. "příběhovým událostem" (Georges 1969), a jak je tato skutečnost odlišuje od klasických her, a staví je do unikátní pozice procesů kolaborativní narace. Rámec navíc přináší pochopení určitého chování hráčů, k vypravěčskou agendou a očekáváními spjatými s touto rolí. Tato jedinečná forma interakce je zkoumána z pohledu hry i z pohledu vypravěčství, přičemž předmětem analýzy je kromě momentů diskrepanc mezi čtyřmi světy významu také zvládání těc předcházení, a aplikace kompetencí získaných při hraní těchto her v mimo herních situacích v primárním rámci žitého světa.
. a. by the plurality of "worlds" the players operate in, and pertinent plurality of roles adopted frame analysis (see Fine 2002), describes three of these "worlds of meaning": the frame of the "the frame of the storytellers". Ad playing games resemble "storytelling events" (Georges 1969), and how this fact differentiates this genre from "classical" games. This framework broadens the understating of players d with the storyteller's agenda and expectations linked to this role. This unique form gaming world in the primary framework of the "real"