Zobrazit minimální záznam

The Symbolic of Colours in the Apocalypse of Saint John
dc.contributor.advisorBrož, Jaroslav
dc.creatorSeidlová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-11T13:34:05Z
dc.date.available2017-04-11T13:34:05Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/16592
dc.description.abstractResumé: Má práce se snaží vybrat a najít společná místa, která spojuje jedna a tatáž tématika, a to symbolika barev v knize Zjevení sv. Jana. Barvy, které autor Knihy Zjevení používá jsou většinou převzaty z apokalyptické literatury Starého zákona. Hlavním pramenem je především kniha Daniel, Ezechiel, Zachariáš, ale také například kniha Joel. Nejčastější používanou barvou je barva bílá např. bílý kamínek (Zj 2,17), bílý oblak (Zj 14,14), bílý kůň (Zj 19,11) bílý trůn (Zj 20,11). Je to proto, že autor chtěl povzbudit své současníky v soužení, které prožívali za pronásledování. Výjimku tvoří text Zj 6,2, kdy bílá není použita v původním významu, ale je zde spojena s konkrétní historickou událostí. Proti bílé stojí rudá ohnivá barva např. kůň rudé barvy ve Zj 6, 3 - 4, ohnivé rudě zářící a žhnoucí sírou pancíře kobylek ze Zj 9,1 - 21, purpurová barva použitá ve Zj 17,4. Autor pracuje také s barvami nerostů. Používá barvu smaragdu, karneolu a jaspisu ve Zj 4,3. Nejvíce komentovaná část knihy Zjevení je ale šestá kapitola, kde vyjíždějí čtyři jezdci na čtyřech koních barvy bílé, rudé, černé a sinavé. Mojí snahou bylo tedy najít, co nejvíce výkladů k barvám v Apokalypse jak v biblických slovnících, tak i v odborných časopisech a knihách, a také paralelní místa ke stejné tématice ve Starém i Novém zákoně....cs_CZ
dc.description.abstractAnglická anotace Symbolic Colours in the Apocalypse of Saint John This thesis attempts to study the use of colours in the depiction of certain themes in the Apocalypse of st. John. The colours used by the author of Revelation are taken both from apocalyptic literature of the Old Testament era, but mainly from the books of Daniel, Ezechiel, Zacharias and Joel. The most often used colour is white: the white stone (Rev 2,17); the white cloud (Rev 14,14); the white horse (Rev 19,11); the white throne (Rev 20,11). Most likely the reason is that the author wanted to encourage his contemporaries in time of persecution. An exception is the text Rev 6,2, where white is used in a concrete historical event. Red or scarlet is used in opposition to white: the red horse (Rev 9,3-4); the red body-armour of locusts (Rev 9,1-21); purple (or scarlet) in Rev 17,4. The author also names colours of such minerals as emerald, ruby and jasper (Rev 4,3). However most attention is paid to Revelation 6, where four riders appear on four horses of different colours. My endeavour therefore was to find as many possible interpretations of colours in the Revelations of st. John as proposed in various biblical lexicons, biblical periodicals and books dealing with this unexplored fascinating topic. Key words New Testament Symbolic Colours...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleSymbolika barev v Apokalypsecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-13
dc.description.departmentKatedra biblických vědcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Biblical Sciencesen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId14893
dc.title.translatedThe Symbolic of Colours in the Apocalypse of Saint Johnen_US
dc.contributor.refereeScarano, Angelo
dc.identifier.aleph000974504
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKatolická teologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineCatholic Theologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKatolická teologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCatholic Theologyen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csResumé: Má práce se snaží vybrat a najít společná místa, která spojuje jedna a tatáž tématika, a to symbolika barev v knize Zjevení sv. Jana. Barvy, které autor Knihy Zjevení používá jsou většinou převzaty z apokalyptické literatury Starého zákona. Hlavním pramenem je především kniha Daniel, Ezechiel, Zachariáš, ale také například kniha Joel. Nejčastější používanou barvou je barva bílá např. bílý kamínek (Zj 2,17), bílý oblak (Zj 14,14), bílý kůň (Zj 19,11) bílý trůn (Zj 20,11). Je to proto, že autor chtěl povzbudit své současníky v soužení, které prožívali za pronásledování. Výjimku tvoří text Zj 6,2, kdy bílá není použita v původním významu, ale je zde spojena s konkrétní historickou událostí. Proti bílé stojí rudá ohnivá barva např. kůň rudé barvy ve Zj 6, 3 - 4, ohnivé rudě zářící a žhnoucí sírou pancíře kobylek ze Zj 9,1 - 21, purpurová barva použitá ve Zj 17,4. Autor pracuje také s barvami nerostů. Používá barvu smaragdu, karneolu a jaspisu ve Zj 4,3. Nejvíce komentovaná část knihy Zjevení je ale šestá kapitola, kde vyjíždějí čtyři jezdci na čtyřech koních barvy bílé, rudé, černé a sinavé. Mojí snahou bylo tedy najít, co nejvíce výkladů k barvám v Apokalypse jak v biblických slovnících, tak i v odborných časopisech a knihách, a také paralelní místa ke stejné tématice ve Starém i Novém zákoně....cs_CZ
uk.abstract.enAnglická anotace Symbolic Colours in the Apocalypse of Saint John This thesis attempts to study the use of colours in the depiction of certain themes in the Apocalypse of st. John. The colours used by the author of Revelation are taken both from apocalyptic literature of the Old Testament era, but mainly from the books of Daniel, Ezechiel, Zacharias and Joel. The most often used colour is white: the white stone (Rev 2,17); the white cloud (Rev 14,14); the white horse (Rev 19,11); the white throne (Rev 20,11). Most likely the reason is that the author wanted to encourage his contemporaries in time of persecution. An exception is the text Rev 6,2, where white is used in a concrete historical event. Red or scarlet is used in opposition to white: the red horse (Rev 9,3-4); the red body-armour of locusts (Rev 9,1-21); purple (or scarlet) in Rev 17,4. The author also names colours of such minerals as emerald, ruby and jasper (Rev 4,3). However most attention is paid to Revelation 6, where four riders appear on four horses of different colours. My endeavour therefore was to find as many possible interpretations of colours in the Revelations of st. John as proposed in various biblical lexicons, biblical periodicals and books dealing with this unexplored fascinating topic. Key words New Testament Symbolic Colours...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra biblických vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990009745040106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV