Evaluace projektu "Czechkid": Cíle multikulturní výchovy v teorii a praxi
Evaluation of the "Czechkid" Project: The Goals of Multicultural Education in Theory and Practice
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16087Identifiers
Study Information System: 60507
CU Caralogue: 990010061670106986
Collections
- Kvalifikační práce [6840]
Author
Advisor
Referee
Muhič Dizdarevič, Selma
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Civil Sector Studies
Department
Department of Civil Society Studies
Date of defense
24. 6. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením výsledků projektu "Czechkid", jehož záměrem bylo prohloubení a zefektivnění multikulturní výchovy na českých státních základních (a středních) školách. Na základě analýzy výpovědí učitelů vybraných středočeských škol ukazuji jednak názory pedagogů na koncepci a realizaci multikulturní výchovy v ČR a jednak jejich konkrétní zkušenosti s prací učitele v prostředí třídy, názory a zkušenosti, které získali při aplikaci projektu "Czechkid". V prvé otázce budu vycházet z konfrontace instrukcí MŠMT o multikulturní výchově a realizace těchto instrukcí v konkrétním prostředí českých základních škol. V druhé otázce budu analyzovat individuální postoje, záměry a strategie učitelů. Druhým cílem této diplomové práce pak je analýza a vyhodnocení názorů žáků na multikulturalismus a multikulturní výchovu, názorů, které formulovali právě v souvislosti s realizací projektu "Czechkid".
This thesis evaluates the results of the "Czechkid" Project, which aimed to intensify multicultural education in Czech state primary (and secondary) schools and thus make it more effective. The specific implementation in schools of the recommendations of the Ministry of Education, Youth and Sports is analysed, as well as the individual attitudes, intentions and strategies of teachers. The thesis also analyses the opinions of students on multiculturalism and multicultural education.