Evaluace projektu "Czechkid": Cíle multikulturní výchovy v teorii a praxi
Evaluation of the "Czechkid" Project: The Goals of Multicultural Education in Theory and Practice
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16087Identifikátory
SIS: 60507
Kolekce
- Kvalifikační práce [6555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Muhič Dizdarevič, Selma
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Katedra studií občanské společnosti
Datum obhajoby
24. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením výsledků projektu "Czechkid", jehož záměrem bylo prohloubení a zefektivnění multikulturní výchovy na českých státních základních (a středních) školách. Na základě analýzy výpovědí učitelů vybraných středočeských škol ukazuji jednak názory pedagogů na koncepci a realizaci multikulturní výchovy v ČR a jednak jejich konkrétní zkušenosti s prací učitele v prostředí třídy, názory a zkušenosti, které získali při aplikaci projektu "Czechkid". V prvé otázce budu vycházet z konfrontace instrukcí MŠMT o multikulturní výchově a realizace těchto instrukcí v konkrétním prostředí českých základních škol. V druhé otázce budu analyzovat individuální postoje, záměry a strategie učitelů. Druhým cílem této diplomové práce pak je analýza a vyhodnocení názorů žáků na multikulturalismus a multikulturní výchovu, názorů, které formulovali právě v souvislosti s realizací projektu "Czechkid".
This thesis evaluates the results of the "Czechkid" Project, which aimed to intensify multicultural education in Czech state primary (and secondary) schools and thus make it more effective. The specific implementation in schools of the recommendations of the Ministry of Education, Youth and Sports is analysed, as well as the individual attitudes, intentions and strategies of teachers. The thesis also analyses the opinions of students on multiculturalism and multicultural education.