Tvorba školních vzdělávacích programů na základních školách praktických
Development of educational programmes in primary special schools
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15433Identifiers
Study Information System: 59532
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Brychnáčová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Special Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce je zaměřena na téma tvorby školních vzdělávacích programů na základních školách praktických. V teoretické části píši o tom, co je míněno pojmem vzdělávání, nastiňuji historii legislativy českého školství a podrobněji se zaměřuji na cestu k novému školskému zákonu. Dále popisuji změny, které s sebou přinesl a které souvisejí s tvorbou školních vzdělávacích programů. Praktická část vychází z průzkumu na základních školách praktických. Informace jsou získány prostřednictvím dotazníků od učitelů, koordinátorů tvorby školních vzdělávacích programů a ředitelů základních škol praktických a vypovídají o jejich informovanosti, znalostech a postojích k této problematice.
The thesis deals with the subject of development of the school education programmes in the special schools. In the theoretical part I write about the conception of education, outline the history of the legislation of Czech educational system and in more detail I concentrate on the way to the new school statute. Further I describe the changes related with the new school statute and with the development of the school educational programmes. The practical part results from the inquiry at the special schools. Information is obtained through the medium of questionnaries from pedagogues, co-ordinators of the development of the schools educational programmes and headmasters of the special schools and predicate about their foreknowledge, understanding and the attitude to this dilemma.