Show simple item record

Development of educational programmes in primary special schools
dc.contributor.advisorZemková, Jaroslava
dc.creatorKábrt, Petr
dc.date.accessioned2017-04-10T12:55:59Z
dc.date.available2017-04-10T12:55:59Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15433
dc.description.abstractThe thesis deals with the subject of development of the school education programmes in the special schools. In the theoretical part I write about the conception of education, outline the history of the legislation of Czech educational system and in more detail I concentrate on the way to the new school statute. Further I describe the changes related with the new school statute and with the development of the school educational programmes. The practical part results from the inquiry at the special schools. Information is obtained through the medium of questionnaries from pedagogues, co-ordinators of the development of the schools educational programmes and headmasters of the special schools and predicate about their foreknowledge, understanding and the attitude to this dilemma.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na téma tvorby školních vzdělávacích programů na základních školách praktických. V teoretické části píši o tom, co je míněno pojmem vzdělávání, nastiňuji historii legislativy českého školství a podrobněji se zaměřuji na cestu k novému školskému zákonu. Dále popisuji změny, které s sebou přinesl a které souvisejí s tvorbou školních vzdělávacích programů. Praktická část vychází z průzkumu na základních školách praktických. Informace jsou získány prostřednictvím dotazníků od učitelů, koordinátorů tvorby školních vzdělávacích programů a ředitelů základních škol praktických a vypovídají o jejich informovanosti, znalostech a postojích k této problematice.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleTvorba školních vzdělávacích programů na základních školách praktickýchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-21
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59532
dc.title.translatedDevelopment of educational programmes in primary special schoolsen_US
dc.contributor.refereeBrychnáčová, Eva
dc.identifier.aleph001110908
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na téma tvorby školních vzdělávacích programů na základních školách praktických. V teoretické části píši o tom, co je míněno pojmem vzdělávání, nastiňuji historii legislativy českého školství a podrobněji se zaměřuji na cestu k novému školskému zákonu. Dále popisuji změny, které s sebou přinesl a které souvisejí s tvorbou školních vzdělávacích programů. Praktická část vychází z průzkumu na základních školách praktických. Informace jsou získány prostřednictvím dotazníků od učitelů, koordinátorů tvorby školních vzdělávacích programů a ředitelů základních škol praktických a vypovídají o jejich informovanosti, znalostech a postojích k této problematice.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the subject of development of the school education programmes in the special schools. In the theoretical part I write about the conception of education, outline the history of the legislation of Czech educational system and in more detail I concentrate on the way to the new school statute. Further I describe the changes related with the new school statute and with the development of the school educational programmes. The practical part results from the inquiry at the special schools. Information is obtained through the medium of questionnaries from pedagogues, co-ordinators of the development of the schools educational programmes and headmasters of the special schools and predicate about their foreknowledge, understanding and the attitude to this dilemma.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV