Mediální obraz české reprezentace na mistrovství světa v parahokeji v Ostravě 2019
The media image of the Czech team at the World Para Ice Hockey Championships in Ostrava 2019
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/151482Identifikátory
SIS: 229047
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chladová, Marta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
česká parahokejová reprezentace, kvalitativní výzkum, mediální obraz, novodobé mýty, sportovní narativ, parahokej, sémiotická analýza, stereotypyKlíčová slova (anglicky)
Czech para ice hockey team, qualitative research, media image, modern myths, sports narrative, para ice hockey, semiotic analysis, stereotypesDiplomová práce se soustředí na výzkumnou událost, mistrovství světa v parahokeji, které se konalo v roce 2019 v Ostravě, a její mediální reprezentaci v online zpravodajských médiích (Aktuálně.cz, iDnes.cz, Deník.cz a iSport.cz), v živých přenosech vysílání ČT sport a v televizní reportáži Machři z pořadu 168 hodin. Základním teoretickým konceptem práce je mediální reprezentace reality a sémiotické vnímání konstrukce reality v obecné rovině i v rovině sportovního diskurzu a diskurzu sportu handicapovaných. Práce se také krátce věnuje kontextu sportu handicapovaných a parahokeje v České republice. Výzkumnou kvalitativní metodou je sémiotická analýza postavená především na sémiotice Rolanda Barthese. Hlavní výzkumná otázka se ptá na to, jaký byl mediální obraz české parahokejové reprezentace během zmíněné události, a je zodpovězena díky vedlejším výzkumným otázkám, které se soustředí na mediální obraz divácké návštěvnosti, narativizaci a příběhy, které média v souvislosti se šampionátem vypráví, na moderní mýty, na sémiotickou konstrukci stereotypů, jejich utužování, boření nebo vytváření a na to, jaký byl v těchto mediálních konstrukcích rozdíl mezi psanými a audiovizuálními médii. Způsoby vytváření mediální reality ve zmíněných oblastech popisuje analytická část práce. Shrnutí analýzy vztahující se...
The thesis focuses on the research event, the World Para Ice Hockey Championships, which took place in 2019 in Ostrava, and on its media representation in online news media (Aktuálně.cz, iDnes.cz, Deník.cz and iSport.cz), in live broadcasts of ČT sport and in the TV reportage Machři from the 168 hodin TV programme. The basic theoretical concept of the thesis is the media representation of reality and the semiotic perception of the construction of reality on the general level and on the level of sport discourse and the discourse of sport of athlethes with disabilities. The thesis also briefly discusses the context of sport of athlethes with disabilities and para ice hockey in the Czech Republic. The qualitative research method is a semiotic analysis based primarily on the semiotics of Roland Barthes. The main research question asks what was the media image of the Czech para ice hockey team during the aforementioned event, and is answered through subsidiary research questions that focus on the media image of spectator attendance, on narrativisation and narratives, that the media told in relation to the championship, on modern myths, on the semiotic construction of stereotypes, their reinforcement, breaking down or creation, and on the difference in these media constructions between written and...