Marketingová komunikace Dejvického divadla v letech 2010-2020
Marketing Communication of Dejvice theatre from 2010 to 2020
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150685Identifiers
Study Information System: 229394
Collections
- Kvalifikační práce [18160]
Author
Advisor
Referee
Klabíková Rábová, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
16. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Dejvické divadlo, art marketing, kultura, divadlo, divadelní marketingKeywords (English)
Dejvické divadlo, art marketing, culture, theatre, theatre marketingTato bakalářská práce se věnuje vývoji marketingové komunikace Dejvického divadla v letech 2010-2020 a faktorům, které ovlivňují diváckou motivaci navštívit toto divadlo. Konkrétně se zaměřuje na šest mediálních titulů - záznam inscenace Teremin, filmy Díra u Hanušovic a Kvarteto a seriály Čtvrtá hvězda, Dabing Street a Zkáza Dejvického divadla. Teoretická část popisuje historický kontext existence a fungování Dejvického divadla a na základě literatury definuje postupy využívané v rámci marketingové komunikace divadelních institucí. V praktické části je potom analyzováno využívání marketingových nástrojů Dejvickým divadlem v průběhu zkoumaného období a je proveden kvantitativní výzkum zaměřený na vnímání image Dejvického divadla a možné ovlivňování tohoto image mediálními projekty, na kterých se podíleli členové uměleckého souboru divadla.
This bachelor's thesis is focusing on development of the marketing communication of Dejvické divadlo between 2010 and 2020 and factors influencing audience motivation to visit this theatre. Specificaly it is focused on six media titles - the recording of production of Teremin, movies Díra u Hanušovic and Kvarteto and series Čtvrtá hvězda, Dabing Street and Zkáza Dejvického divadla. Theoretical part describes historical context of existence and functioning of Dejvické divadlo and defines marketing methods used in art marketing and theatre marketing based on the literature. Practical part analyses marketing tools and methods used by Dejvické divadlo during examined period and presents results of quantitative research focused on image perception of Dejvické divadlo and possible influence of mentioned media projects, which members of art ensemble of Dejvické divadlo participated on.