Zobrazit minimální záznam

Children's prose by Petra Soukupová
dc.contributor.advisorSegi Lukavská, Jana
dc.creatorČernovská, Tereza
dc.date.accessioned2022-04-12T10:36:24Z
dc.date.available2022-04-12T10:36:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/149225
dc.description.abstract(česky): V bakalářské práci se zabýváme analýzou uplatnění dětského aspektu v rámci intencionální dětské tvorby současné české spisovatelky Petry Soukupové. Analýzu tedy provádíme na základě následujících vybraných titulů, řazených do oblasti literatury pro děti a mládež: Bertík a čmuchadlo (2014), Kdo zabil Snížka? (2017) a Klub divných dětí (2019). Cílem první části práce je nastínění pojmů literatura pro děti a mládež (LPDM), dětský aspekt a (dětský) implicitní čtenář. V druhé části této práce se opíráme o pojmy definované v předchozí teoretické části a uplatňujeme již tyto pojmy v celkové analýze děl. Po vymezení teoretických pojmů docházíme ke zjištění, že pojem implicitní čtenář úzce souvisí s dětským aspektem a pokládáme tyto dva pojmy pro účely této práce za zaměnitelné, tudíž není potřeba se věnovat uplatnění dětského implicitního čtenáře jako samostatnému pojmu v praktické části. V závěru vyhodnocujeme výsledky interpretace a míru uplatnění dětského aspektu v rámci analyzovaných titulů.cs_CZ
dc.description.abstract(in English): In the bachelor thesis we analyse use of the child aspect within the intentional children's literature of current Czech author Petra Soukupová. We carry out the analysis of the following chosen titles, fitting to the category of children's literature: Bertík a čmuchadlo (2014), Kdo zabil Snížka? (2017) and Klub divných dětí (2019). The target of the first part of this thesis is definition of children's literature (LPDM), a child aspect and an (child) implied reader. In the second part of this bachelor thesis we use the concepts defined in the previous theoretical part and we already apply these concepts in overall analysis of titles. After we defined the theoretical concepts, we find out that the concept of the child implied reader closely relates with the child aspect and hence we consider them as interchangeable in this bachelor thesis and it is not needed to develop child implied reader as an individual concept in the practical part. In the closing section we evaluate the results of the interpretation and the extent of application of the child aspect within the analysed titles.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectchildren's literature|child aspect|Petra Soukupová|implied readeren_US
dc.subjectdětská literatura|aspekt dětství|Petra Soukupová|implikovaný čtenářcs_CZ
dc.titleDětská próza Petry Soukupovécs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-01
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId231638
dc.title.translatedChildren's prose by Petra Soukupováen_US
dc.contributor.refereeVojtíšek, Ondřej
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs(česky): V bakalářské práci se zabýváme analýzou uplatnění dětského aspektu v rámci intencionální dětské tvorby současné české spisovatelky Petry Soukupové. Analýzu tedy provádíme na základě následujících vybraných titulů, řazených do oblasti literatury pro děti a mládež: Bertík a čmuchadlo (2014), Kdo zabil Snížka? (2017) a Klub divných dětí (2019). Cílem první části práce je nastínění pojmů literatura pro děti a mládež (LPDM), dětský aspekt a (dětský) implicitní čtenář. V druhé části této práce se opíráme o pojmy definované v předchozí teoretické části a uplatňujeme již tyto pojmy v celkové analýze děl. Po vymezení teoretických pojmů docházíme ke zjištění, že pojem implicitní čtenář úzce souvisí s dětským aspektem a pokládáme tyto dva pojmy pro účely této práce za zaměnitelné, tudíž není potřeba se věnovat uplatnění dětského implicitního čtenáře jako samostatnému pojmu v praktické části. V závěru vyhodnocujeme výsledky interpretace a míru uplatnění dětského aspektu v rámci analyzovaných titulů.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): In the bachelor thesis we analyse use of the child aspect within the intentional children's literature of current Czech author Petra Soukupová. We carry out the analysis of the following chosen titles, fitting to the category of children's literature: Bertík a čmuchadlo (2014), Kdo zabil Snížka? (2017) and Klub divných dětí (2019). The target of the first part of this thesis is definition of children's literature (LPDM), a child aspect and an (child) implied reader. In the second part of this bachelor thesis we use the concepts defined in the previous theoretical part and we already apply these concepts in overall analysis of titles. After we defined the theoretical concepts, we find out that the concept of the child implied reader closely relates with the child aspect and hence we consider them as interchangeable in this bachelor thesis and it is not needed to develop child implied reader as an individual concept in the practical part. In the closing section we evaluate the results of the interpretation and the extent of application of the child aspect within the analysed titles.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV