Výskyt rizikového chování u žáků 2. stupně základních škol v Praze 5
Occurrence of risk behavior of studenst of the 2nd grade of primary schools in Prague 5
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148056Identifikátory
SIS: 225820
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valenta, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
9. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
základní škola|žák|rizikové chování|prevenceKlíčová slova (anglicky)
primary school|student|risk behavior|prevention(česky) Práce se zabývá výskytem rizikového chování u žáků na 2. stupni základních škol (v Praze 5). V první, teoretické, části této práce se zabývám vysvětlením pojmů, které se vztahují k problematice a tvoří základ práce. Tyto teoretické poznatky jsou uplatněny v druhé, praktické části, v níž se zajímám o to, zda jsou žáci 2. stupně dostatečně informováni o projevech rizikového chování, zda se s ním již v nějaké formě, ať už v prostředí školy či mimo ni, setkali a také tím, který projev rizikového chování se v současnosti na školách nejvíce projevuje. V diplomové práci poukazuji na nedostatky minimálních preventivních programů základních škol. Tato data jsou vyčtena z výročních zpráv základních škol v období 2 let. Pro svou práci jsem si zvolila kvantitativní výzkum, který pojímá větší počet respondentů, konkrétně online dotazníky. Zvolila jsem si žáky 8. a 9. tříd základních škol v Praze 5, protože mi tato cílová skupina připadá nejvíce ohrožena rizikovým chováním.
(in English): In my work I deal with the occurrence of risk behavior of students of the 2nd grade of primary schools (in Prague 5). In the first, theoretical part of this work I deal with the explanation of concepts that relate to the issue and form the basis of the work. These theoretical findings are applied in the second, practical part, in which I am interested in whether the students of the 2nd grade are sufficiently informed about the manifestations of risk behavior, whether they are already in some form, whether in the school environment or outsider it, and also which manifestation of risk behavior is currently most pronounced in schools. In my work I also try to point out the short comics of the minimum preventive programs of primary schools. These data are read from the annual reports of primary schools, for a period of 2 years. For my work, I chose quantitative research, which includes a larger number of respondents, specifically online questionnaires. I chose students of the 8th and 9th grades of primary schools in Prague 5, because I find this target group is the most endangered by risk behavior.