Metody kariérního poradenství na základních školách v Praze
Methods of career counseling at primary schools in Prague
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148045Identifikátory
SIS: 232132
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valášková Vincejová, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Kariérní poradenství|Metody|Kariérní volba|Žáci|Základní školyKlíčová slova (anglicky)
Career counseling|Methods|Career choice|Pupils|Primary schoolsDiplomová práce je zaměřena na kariérové poradenství, konkrétně na metody, které jsou v praxi nejvíce využívanými v poradenství s žáky základních škol. Práce v teoretické části definuje klíčové pojmy a pojmy přibližující kariérové poradenství v kontextu českého školství. Zabývá se cílovými skupinami kariérního poradenství s důrazem na žáky základních škol a specifiky jejich obtíží při kariérní volbě. Následující kapitola se zabývá základními teoriemi, které zásadním způsobem ovlivnily vývoj kariérního poradenství a mají značný význam i v současné době, orientovanými na osobnost, vývoj kariéry a teorie zaměřené na sociální vlivy a jejich dopad na kariérní směrování. Další části se věnují diagnostickým nástrojům využívaným v oblasti kariérního rozhodování, metodám kariérního poradenství a představení systému kariérního poradenství v České republice. Cílem empirické části je zmapovat a popsat postup při realizaci kariérního poradenství a specifikovat nejvyužívanější metody kariérního poradenství na základních školách v Praze.
The diploma thesis is focused on career counseling, specifically on the methods that are most used in practice in counseling with primary school pupils. The thesis in the theoretical part defines key terms and concepts approaching career counseling in the context of Czech education. It deals with the target groups of career counseling with an emphasis on primary school pupils and the specifics of their difficulties in career choice. The following chapter deals with the basic theories that have fundamentally influenced the development of career counseling and are of considerable importance even today, focused on personality, career development and theories focused on social influences and their impact on career direction. The next sections are devoted to diagnostic tools used in the field of career decision-making, methods of career counseling and introduction to the system of career counseling in the Czech Republic. The aim of the empirical part is to map and describe the procedure for the implementation of career counseling and to specify the most used methods of career counseling in primary schools in Prague.
