Zobrazit minimální záznam

On the character of books for beginner readers with regard to text difficulty and readability
Povaha současné knihy prvního čtení s ohledem na obtížnost textu, respektive čtivost
dc.contributor.advisorBučková, Tamara
dc.creatorHolanová, Šárka
dc.date.accessioned2017-06-01T13:48:39Z
dc.date.available2017-06-01T13:48:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/1425
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce se zabývá knižním žánrem Erstlesebuch (knížka prvního čtení) a sleduje její současný charakter s ohledem na čtivost pro začínající čtenáře. V teoretické části je blíže zkoumána interdisciplinární povaha tohoto žánru a představen jeho charakter. Přitom jsou zohledňovány poznatky z oblasti literární vědy, respektive výzkumu literatury pro děti, výzkumu čtivosti, didaktiky čtení a psychologie čtenářství. Ukázány budou vlastnosti Erstlesebuch, které ji odlišují od běžné knihy pro děti i krásné literatury obecně. Teoreticko-analytická část zahrnuje komplexní analýzu šesti vybraných současných knížek prvního čtení, která se skládá z literárně teoretického komentáře, analýzy čtivosti a komentáře k výstavbě těchto knih. Celá práce je zakončena empirickým výzkumem, který u dětí ze druhých a třetích tříd základní školy v Rakousku testoval vliv vybraných kritérií čtivosti. Na základě výsledků tohoto výzkumu je zhodnocena obtížnost textu pro začínající čtenáře u již zmíněných šesti vybraných knížek prvního čtení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the book genre Erstlesebuch (book for beginner readers) and has in view its contemporary character with regard to readability for beginner readers. The theoretical part presents its interdisciplinary and the specifics of this book genre itself. In reference to the interdisciplinarity there are findings of following disciplines to allow: literary science, more precisely children's literature research, readability research, didactic reading and psychology of reading. The theoretical part also reveals some characteristics of Erstlesebuch in contrast with a common book for children and with belles- lettres at all. The theoretical-analytic part focuses on the complex analysis of six chosen contemporary Erstlesebuchs and is composed by three parts: a literary theoretical commentary, an analysis readability, and a comment on the composition of these books. The final part of the thesis concludes with empirical research. This research tested the influence of some criteria of readability by the children in second and third classes of a primary school in Austria. Based on the results, the text difficulty of the chosen Erstlesebuch will be assessed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkniha prvního čtenícs_CZ
dc.subjectkritéria obtížnosti textucs_CZ
dc.subjectčtivostcs_CZ
dc.subjectzačínající čtenářcs_CZ
dc.subjectknihy pro dětics_CZ
dc.subjectChristiane Nöstlingercs_CZ
dc.subjectPaul Maarcs_CZ
dc.subjectKäthe Recheis;Tanja Weilercs_CZ
dc.subjectUsch Luhncs_CZ
dc.subjectSaskia Hulacs_CZ
dc.subjectbook for beginner readersen_US
dc.subjectcriteria of text difficultyen_US
dc.subjectreadabilityen_US
dc.subjectbeginner readersen_US
dc.subjectchildren's booken_US
dc.subjectChristiane Nöstlingeren_US
dc.subjectPaul Maaren_US
dc.subjectKäthe Recheis;Tanja Weileren_US
dc.subjectUsch Luhnen_US
dc.subjectSaskia Hulaen_US
dc.titleZum Charakter des gegenwärtigen Erstlesebuches in Anbetracht der Textschwierigkeit, bzw. der Lesbarkeitde_DE
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-01-10
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId174146
dc.title.translatedOn the character of books for beginner readers with regard to text difficulty and readabilityen_US
dc.title.translatedPovaha současné knihy prvního čtení s ohledem na obtížnost textu, respektive čtivostcs_CZ
dc.contributor.refereeMartschini, Elisabeth
dc.identifier.aleph002121050
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - German Language Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - German Language Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce se zabývá knižním žánrem Erstlesebuch (knížka prvního čtení) a sleduje její současný charakter s ohledem na čtivost pro začínající čtenáře. V teoretické části je blíže zkoumána interdisciplinární povaha tohoto žánru a představen jeho charakter. Přitom jsou zohledňovány poznatky z oblasti literární vědy, respektive výzkumu literatury pro děti, výzkumu čtivosti, didaktiky čtení a psychologie čtenářství. Ukázány budou vlastnosti Erstlesebuch, které ji odlišují od běžné knihy pro děti i krásné literatury obecně. Teoreticko-analytická část zahrnuje komplexní analýzu šesti vybraných současných knížek prvního čtení, která se skládá z literárně teoretického komentáře, analýzy čtivosti a komentáře k výstavbě těchto knih. Celá práce je zakončena empirickým výzkumem, který u dětí ze druhých a třetích tříd základní školy v Rakousku testoval vliv vybraných kritérií čtivosti. Na základě výsledků tohoto výzkumu je zhodnocena obtížnost textu pro začínající čtenáře u již zmíněných šesti vybraných knížek prvního čtení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the book genre Erstlesebuch (book for beginner readers) and has in view its contemporary character with regard to readability for beginner readers. The theoretical part presents its interdisciplinary and the specifics of this book genre itself. In reference to the interdisciplinarity there are findings of following disciplines to allow: literary science, more precisely children's literature research, readability research, didactic reading and psychology of reading. The theoretical part also reveals some characteristics of Erstlesebuch in contrast with a common book for children and with belles- lettres at all. The theoretical-analytic part focuses on the complex analysis of six chosen contemporary Erstlesebuchs and is composed by three parts: a literary theoretical commentary, an analysis readability, and a comment on the composition of these books. The final part of the thesis concludes with empirical research. This research tested the influence of some criteria of readability by the children in second and third classes of a primary school in Austria. Based on the results, the text difficulty of the chosen Erstlesebuch will be assessed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021210500106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV